nieuws

Gazelle in top 50 sterkste merken en drie GIO erkenningen

Retailing

Afgelopen week zijn de resultaten bekend geworden van het jaarlijkse Brand Asset Onderzoek naar de top 100 sterkste merken van Nederland.

Gazelle in top 50 sterkste merken en drie GIO erkenningen

DIEREN – Afgelopen week zijn de resultaten bekend geworden van het jaarlijkse Brand Asset Onderzoek naar de top 100 sterkste merken van Nederland.

 

Gazelle staat met een overall-score van 95% op plaats 47 en is het enige fietsmerk in deze lijst. Daarmee laat Gazelle o.a. merken als KLM, Becel, Bolletje, Zwitsal, Mona, Pringles, Unicef en Greenpeace achter zich. Opvallend is ook nog eens dat Gazelle ten opzichte van 2010 een stijging heeft doorgemaakt van maar liefst 4,8%. In de top 50 zijn er slechts 8 merken die een dergelijke stijging hebben doorgemaakt! Het onderzoek geeft aan dat dit deels te maken kan hebben met een gestegen voorkeur van consumenten van authentieke, oer-Hollandse merken.

Nummer één in de Nederlandse lijst is sinds 2008 het merk Google. Gevolgd door de merken Ikea, Coca-Cola en Douwe Egberts. Het Brand Asset onderzoek wordt jaarlijks wereldwijd gehouden door onderzoeksbureau Y&R.
Merken worden door consumenten beoordeeld op waarden als differentiatie, relevantie, waardering en vertrouwdheid. Het gemiddelde van de resultaten op deze 4 waardes is de over-all score.

In het Brand Asset onderzoek worden merken door consumenten beoordeeld op waarden als differentiatie, relevantie, waardering en vertrouwdheid. Het gemiddelde van de resultaten op deze 4 waardes is de over-all score.

Reageer op dit artikel