nieuws

BOVAG Fietsbedrijven zoekt VIP-leden

Retailing

BOVAG Fietsbedrijven zoekt VIP leden. Niet om hen in de watten te leggen met dure feestjes, maar om samen met hen actuele onderzoeken uit te voeren. VIP leden worden verzocht verkoopcijfers aan te leveren aan de hand waarvan uitgebreide analyses van de brancheresultaten gemaakt kunnen worden.

BOVAG Fietsbedrijven zoekt VIP-leden

BUNNIK – BOVAG Fietsbedrijven zoekt VIP leden. Niet om hen in de watten te leggen met dure feestjes, maar om samen met hen actuele onderzoeken uit te voeren. VIP leden worden verzocht verkoopcijfers aan te leveren aan de hand waarvan uitgebreide analyses van de brancheresultaten gemaakt kunnen worden.

VIP leden nemen 3 tot 4 keer per jaar deel aan een online onderzoek. Deze duren slechts een kwartiertje. Gevraagd wordt naar de mening van het VIP lid over actuele ontwikkelingen binnen de fietsbranche. Daarnaast wil BOVAG Fietsbedrijven graag de kengetallen weten van het bedrijf van het VIP lid.

Irene Kraak, projectmedewerkster BOVAG Fietsbedrijven: “Er is een grote behoefte aan meer cijfermateriaal uit de branche. Dat heeft de ideeën rondom de VIP leden doen ontstaan. Nu werken we met cijfers van onderzoeksbureau GfK. Maar we willen meer bruikbare cijfers exclusief door kunnen spelen aan onze achterban. BOVAG-leden en dus zeer professionele fietsbedrijven hebben veel interessante kennis en cijfers in huis. We weten nog niet precies welke cijfers we gaan vragen, maar verkoop- en werkplaatscijfers zitten daar vast tussen.”

BOVAG Fietsbedrijven mikt erop dat zo’n 200 leden zich als VIP aanmelden de komende maand. Met hun input is een goed beeld te schetsen van de branche. “We hebben 1.100 leden, iedereen is uitgenodigd zich aan te melden. We streven ernaar vanaf oktober met de cijfers aan de slag te kunnen”, aldus Kraak.

Wie zich aanmeldt kent diverse privileges ten opzichte van de ‘gewone’ leden. Irene Kraak: “Alle leden ontvangen een overzicht van de onderzoeksresultaten. De VIP-leden ontvangen periodiek een uitgebreide analyse van de resultaten. Dat is erg handig. Met regionale cijfers kun je heel mooi een pad uitstippelen voor je eigen bedrijf.”

Reageer op dit artikel