nieuws

IvDM start nieuwe campagne Duurzaam Ondernemen

Retailing

NIEUWEGEIN – Deze week start IvDM een nieuwe campagne om het belang van duurzaam ondernemen in de mobiliteitsbranche te onderstrepen en te laten zien wat het kennisinstituut daarbij voor ondernemers kan betekenen. Uit recent onderzoek blijkt dat veel ondernemers het moeilijk vinden om concreet aan de slag te gaan met duurzaamheid in hun bedrijf. De campagne ‘Duurzaam ondernemen, een wereld aan mogelijkheden’ helpt ondernemers op weg met praktische voorbeelden en tips.

IvDM start nieuwe campagne Duurzaam Ondernemen

NIEUWEGEIN – Deze week start IvDM een nieuwe campagne om het belang van duurzaam ondernemen in de mobiliteitsbranche te onderstrepen en te laten zien wat het kennisinstituut daarbij voor ondernemers kan betekenen. Uit recent onderzoek blijkt dat veel ondernemers het moeilijk vinden om concreet aan de slag te gaan met duurzaamheid in hun bedrijf. De campagne ‘Duurzaam ondernemen, een wereld aan mogelijkheden’ helpt ondernemers op weg met praktische voorbeelden en tips.

Klanten kijken steeds vaker naar ‘het groene hart’ van het bedrijf waarmee zij zaken willen doen. Duurzaam ondernemen biedt kansen om de concurrentiepositie en de band met relaties te versterken. Daarnaast kunnen bedrijven met duurzame activiteiten ook veel geld besparen. Maar in de praktijk vinden ondernemers het lastig om er concreet mee aan de slag te gaan. Dit motiveert IvDM om het onderwerp de komende maanden extra stevig op de kaart te zetten. De campagne richt zich op de gehele mobiliteitsbranche, van auto-, truck- en tweewielerbedrijf tot verhuur-, lease-, taxi- en transportbedrijven.

Aan de slag
Uit het onderzoek ‘Automotive goes Green’, dat Innovam recent voor IvDM uitvoerde, blijkt dat bijna de helft van de personenauto- en truckbedrijven al activiteiten in duurzaamheid onderneemt. Van die groep wil 50 procent de activiteiten voortzetten. De andere helft van de actieve bedrijven weet niet of zij daarmee ook het komende jaar doorgaan. Van de bedrijven die nog niet actief zijn met duurzaamheid, wil een kwart daarmee wel beginnen.

Veel bedrijven die nu nog geen activiteiten ondernemen noemen als belangrijke reden dat zij onvoldoende kennis hebben over hoe duurzaamheid concreet vorm kan krijgen; anderen wachten graag nog af wat het andere bedrijven oplevert. Bijna allemaal geven zij aan dat ze wél veel interesse in het onderwerp hebben en er graag meer informatie over zouden krijgen.
Precies daar komt kennisinstituut IvDM in beeld, want dat kan bij uitstek voorhanden kennis en informatie delen en succesvolle praktijkcases tonen.

De campagne Duurzaam Ondernemen, een wereld aan mogelijkheden is de derde branchevoorlichtingscampagne van IvDM. Eerder zijn al campagnes over brandstoffen en groen onderhoud gehouden. IvDM wil met deze campagne tevens werken aan meer bekendheid. Meer informatie is te vinden op de website Duurzaamopweg.nl.

Reageer op dit artikel