nieuws

Tweewieler Academy traint alle FietsNED-ondernemers

Retailing

OOSTERHOUT – Fietsservice is bij FietsNED de kernactiviteit waarmee geld verdiend wordt. Dat betekent dat de service van FietsNED zo optimaal en klantgericht mogelijk moet zijn. Om die reden heeft FietsNED een contract getekend met Tweewieler Academy voor uitvoering van de training klantgericht communiceren.

Tweewieler Academy traint alle FietsNED-ondernemers

OOSTERHOUT – Fietsservice is bij FietsNED de kernactiviteit waarmee geld verdiend wordt. Dat betekent dat de service van FietsNED zo optimaal en klantgericht mogelijk moet zijn. Om die reden heeft FietsNED een contract getekend met Tweewieler Academy voor uitvoering van de training klantgericht communiceren.

Omdat de training meerdere malen wordt gegeven aan alle FietsNED-ondernemers, heeft Tweewieler Academy de inhoud specifiek toegesneden op de FietsNED-praktijk. FietsNED-directeur Martin Leemans: “Het is een maatwerktraining geworden, waar we erg blij mee zijn. De training wordt deze maand gegeven, dus nog voor het nieuwe seizoen losbarst. Na het seizoen organiseren we dan een terugkomdag waar FietsNED-ondernemers de ervaringen met toepassing van de nieuw verworven kennis kunnen uitwisselen.

Voor de bij haar aangesloten ondernemers heeft FietsNED al een handboek waarin richtlijnen voor effectieve serviceverlening zijn opgenomen. Daar wordt goed gebruik van gemaakt, zo weet Leemans te melden, maar het is daarnaast een goede zaak om die richtlijnen en de aanpak daarvan door aangesloten ondernemers aan de praktijk te toetsten.

FietsNED-ondernemers zitten de gehele dag op de weg, en onderhouden contact met bestaande en nieuwe klanten. Daarbij maakt het niet uit of het gaat om een thuisreparatie of pechhulpverlening. In alle gevallen gaat het er om het vertrouwen van de klant te winnen en een relatie met de klant op te bouwen.

Lukt dat, dan is de basis gelegd voor een nieuw contactmoment. En dat is belangrijk, immers; fietsonderhoud is niet eenmalig, maar blijft altijd nodig. “We kunnen er dan ook maar beter voor zorgen dat we er voor terug mogen komen bij de klant,” aldus Leemans (op de foto rechts, links Wim van Vliet van tweewieler Academy).

Meer over FietsNED en Tweewieler Academy

Reageer op dit artikel