nieuws

Tweewieler absolute nummer 1 voor tweewielerprofessional

Retailing

ALMELO – In het marketingrapport Rijwielhandel 2011 van Van Es Marketing Services staat het vakblad Tweewieler in alle onderzoeken met stip op 1 als het gaat om vakinformatie. Bij de spontaan genoemde vakbladen scoort Tweewieler 85%, en een score van maar liefst 93% wordt behaald bij de vraag hoeveel tweewielerondernemers het blad ook daadwerkelijk lezen.

Tweewieler absolute nummer 1 voor tweewielerprofessional

ALMELO – In het marketingrapport Rijwielhandel 2011 van Van Es Marketing Services staat het vakblad Tweewieler in alle onderzoeken met stip op 1 als het gaat om vakinformatie. Bij de spontaan genoemde vakbladen scoort Tweewieler 85%, en een score van maar liefst 93% wordt behaald bij de vraag hoeveel tweewielerondernemers het blad ook daadwerkelijk lezen.

Dit blijkt uit onderzoek van Van Es Marketing Services, waarvoor alle bij Kamers van Koophandel geregistreerde actieve rijwielzaken worden benaderd en waarop een statistisch relevant aantal ondernemers respons geeft.

Leesintensiteit 84%
Scoort Tweewieler al ongekend hoog bij de vakbladen die ondernemers ook daadwerkelijk lezen (Fietsmarkt scoort hier iets minder dan tweederde), helemaal groot worden de verschillen bij de leesintensiteit. Met de criteria Helemaal gelezen (53%) en Grotendeels gelezen (31%) scoort Tweewieler een uitstekende 84% leesintensiteit.

Website goed bezocht
Ook vakwebsites worden door tweewielerondernemers frequent bezocht. Op een schaal van 0-20% scoort Tweewieler.nl 18%, op de tweede plaats staat de BOVAG-site met 8%. Bij dit onderdeel is gekeken naar actief bezoek van de vakwebsites. Tweewieler staat wederom bovenaan met 32% regelmatig bezocht en 29% een enkele keer bezocht, samen goed voor 61%, Bovag.nl staat hier tweede met 42% voor deze twee categorieën en Fietsmarkt derde met 13% actief bezoek.

Voor de digitale nieuwsbrieven van de vakbladen ziet het beeld er hetzelfde uit. Op en schaal van 0-30% scoort Tweewieler 28,5%, BOVAG 16,5%. Daarna volgen de sites van merken Gazelle (8,9%), Sparta (6,3%), Batavus (5,7%) en AGU (5,1%).

Kijk voor een actueel overzicht van verschenen marketingrapporten op: www.marktdata.nl

Reageer op dit artikel