nieuws

Fietscity en De Fietsmakers van… gaan fuseren

Retailing

HENGELO – Fietscity en de Fietsenmakers-formule gaan vanaf 1 januari 2011 samen verder onder de naam Fietscity. De franchiseformule Fietscity is bedoeld voor de betere fietsspeciaalzaken. Door de samenwerking ontstaat er een full service franchiseformule met een consumentenomzet van meer dan 12 miljoen euro.

Fietscity en De Fietsmakers van… gaan fuseren

HENGELO – Fietscity en de Fietsenmakers-formule gaan vanaf 1 januari 2011 samen verder onder de naam Fietscity. De franchiseformule Fietscity is bedoeld voor de betere fietsspeciaalzaken. Door de samenwerking ontstaat er een full service franchiseformule met een consumentenomzet van meer dan 12 miljoen euro.

De verwachting is dat de keten nog voor de start van het nieuwe seizoen met drie vestigingen gaat uitbreiden. In totaal zijn er dan 10 vestigingen. Fietscity staat voor volumebundeling, procesoptimalisatie, service en winkelbeleving. Het samenwerkingsverband realiseert meerwaarde voor zowel de aangesloten ondernemers als de consument. De ambitie is om door te groeien naar een landelijke keten van minimaal 50 vestigingen.

Wim Landewé, directeur van de Fietsenmakers formule: Door het samengaan van de twee organisaties zetten wij een belangrijke stap voorwaarts. “We combineren de sterke punten van beide formules. Fietscity heeft zich de laatste jaren sterk ontwikkeld voor wat betreft het winkelconcept met de duidelijke doelgroep benadering. Wij kunnen hier nu als totale organisatie sterk van profiteren. Verder realiseren we direct al meer schaalvoordelen op onder meer het gebied van inkoop en marketing. Ook de consument profiteert van de betere beschikbaarheid en de hogere leverbetrouwbaarheid.”

Maarten Akkers, directeur van Fietscity Jan Kooij: “Door het samengaan met de Fietsenmakers van kunnen wij sneller onze ambities waarmaken. De Fietsenmakers van hebben de laatste jaren grote stappen gezet met het centrale distributiecentrum en de centrale automatisering. In het distributiecentrum bevindt zich de gezamenlijke voorraad en vindt o.a. het rijklaar maken plaats. De schaalvoordelen, de lagere winkelvoorraad en de efficiëntere en effectievere bedrijfsvoering leveren de aangesloten ondernemers direct voordeel op.”

Fietscity is als een fullservice franchiseformule vormgegeven. De uniforme formule-uitstraling maakt gezamenlijke marketing & communicatie voor de winkels mogelijk. Naast de grootschalige slagkracht ligt de focus op professionele lokale marketing: gerichte marketingacties, winkelpresentatie / -beleving en de routing in de winkel. Verder heeft Fietscity – vanwege het gebrek aan jonge fiets ondernemers een financieel concept ontwikkeld voor het overnemen van fietsspeciaalzaken. Voor de consument is Fietscity het betrouwbare en herkenbare adres met een breed assortiment aan kwaliteitsfietsen en -accessoires en een deskundig advies.

Reageer op dit artikel