nieuws

Bike Totaal cheques voor Alpe d’Huzes op Bike MOTION Benelux

Retailing

UTRECHT – Om consumenten nog actiever op de fiets te krijgen had Bike Totaal eerder dit jaar de actie Zinvol op je Zadel georganiseerd. Als de deelnemernde consumenten hun fietsgebruik 15% zouden laten groeien, zou Bike Totaal een geldbedrag aan Alpe d’Huzes overmaken.

Bike Totaal cheques voor Alpe d’Huzes op Bike MOTION Benelux

UTRECHT – Om consumenten nog actiever op de fiets te krijgen had Bike Totaal eerder dit jaar de actie Zinvol op je Zadel georganiseerd. Als de deelnemernde consumenten hun fietsgebruik 15% zouden laten groeien, zou Bike Totaal een geldbedrag aan Alpe d’Huzes overmaken.

In de Bike Totaal winkels konden deelnemende consumenten zich inschrijven voor dit goede doel, waarvoor de actie liep van 15 maart t/m 20 juni.

In die periode moesten consumenten regelmatig hun fietskilometers opgeven en bij een collectieve plus van 15% in kilometers, beloofde Bike Totaal om een geldbedrag over te maken naar een goed doel. Voor de actie hadden zich 325 deelnemers aangemeld.

Naar aanleiding van deze inspanningen heeft Bike Totaal een cheque van € 5000 aangeboden aan Alpe d’Huzes. Bovendien heeft de retailorganisatie via Radio 538 Raleigh fietsen laten veilen. Die waren goed voor een bedrag van € 3036,-.

De beiden cheques zijn op Bike MOTION Benelux overhandigd aan Jurrian Callenbach, die ze namens de Alpe d’Huzes organisatie graag in ontvangst nam. De intentie werd uitgesproken om dit initiatief volgend jaar verder uit te bouwen.

In overleg met de Bike Totaal ondernemers was bij het bepalen van een goed doel al snel de keuze gevallen op Alpe d’Huzes, een initiatief van het KWF Kankerbestrijding. Dit initiatief kan op veel support rekenen in de fietsindustrie.

De beklimming van de Alpe D’Huez, georganiseerd door Alpe d’Huzes, heeft nu vijf keer plaatsgevonden en in die jaren een sterke groei aan deelnemers en opbrengsten gekend. Was de eerste Alpe d’Huzes goed voor 66 deelnemers en een geldopbrengst van € 370.000 voor het KWF, in 2010 was het evenement gegroeid naar 2950 deelnemers en een opbrengst van € 12,1 miljoen.

Reageer op dit artikel