nieuws

Halfords bindt met snelservice strijd aan met speciaalzaken

Retailing

VEENENDAAL – Halfords claimt vanaf heden de grootste fietsenmaker van Nederland te zijn, met 150 QuickFix-vestigingen in het hele land. De retailer start een QuickFix 2-uurs fietsreparatie-snelservice voor kleine reparaties en opent tegelijkertijd het landelijke Fiets Service Center in Veenendaal.

Halfords bindt met snelservice strijd aan met speciaalzaken

VEENENDAAL – Halfords claimt vanaf heden de grootste fietsenmaker van Nederland te zijn, met 150 QuickFix-vestigingen in het hele land. De retailer start een QuickFix 2-uurs fietsreparatie-snelservice voor kleine reparaties en opent tegelijkertijd het landelijke Fiets Service Center in Veenendaal.

Halfords vindt dat consumenten direct vakkundig moeten kunnen worden geholpen met kleine reparaties. Bij de speciaalzaken kost dit minimaal een dag. Juist de kleine pechgevallen veroorzaken de meeste ergernissen omdat ze altijd onverwachts optreden.

“Een lekke band of licht dat het niet doet. Die dingen komen altijd op het verkeerde moment. In onze 150 winkels met een reparatiewerkplaats helpen wij iedereen met kleine reparaties binnen 2 uur weer op weg”, zegt Willem Marcelissen, algemeen directeur Halfords Nederland.

“Wij kiezen voor het gemak van de klant. Die wil snel en voordelig geholpen worden. Daarmee zijn wij anders dan de traditionele speciaalzaken. Veel mensen kopen bij ons fietsonderdelen. Daar hebben we al jaren een vaste plek mee veroverd. We horen ook klachten van klanten dat kleine reparaties elders vaak een dag of zelfs langer duren. Met onze 2-uurs service duiken wij in dat gat. Met vaste lage prijzen, want snelservice hoeft niet duur te zijn.’"

Voor grotere reparaties heeft Halfords inmiddels een landelijk servicecenter. Daar werken ervaren vakmensen. Halfords claimt dat dankzij hun efficiency de tarieven altijd scherp zijn. "In de huidige tijd let iedereen op ieder dubbeltje dat wordt uitgegeven. Waarom dan hoge tarieven hanteren? De klant staat bij ons centraal, daar hebben we onze organisatie op ingericht. Met gekwalificeerde mensen in ons Service Center, maar juist ook in onze 150 winkels. Onze claim is dat wij klanten direct helpen. Daar mag ieder ander zijn tanden op stuk bijten.”

De QuickFix 2-uurs service maakt deel uit van het complete plan ‘Zorgeloos fietsen’ van Halfords. Dat bestaat onder andere uit drie maanden gratis verzekering op iedere fiets en betekent dat inruil altijd mogelijk is. Goede service en garantievoorwaarden zijn daarbij onontbeerlijk.

Voor de nabije toekomst ziet Halfords nog volop kansen om het voor de klant nog gemakkelijker te maken. Marcelissen: “De Snelservice en het Service Center zijn niet onze enige troeven. De toenemende behoefte van klanten om gemakkelijk vanuit thuis via internet te kopen, geven we extra inhoud door ook fietsen volledig rijklaar thuis af te leveren. Daarnaast kunnen klanten onze brede collectie elektrische fietsen uitgebreid proefrijden. Het gemak van de klant blijft centraal staan. Als dat om nieuwe initiatieven vraagt zullen wij hierop inspelen.”

Reageer op dit artikel