nieuws

Shimano Reliability Campaign verder uitgerold

Retailing

NUNSPEET – De Shimano Reliability Campaign is een campagne die bij de consument kennis en begrip stimuleert voor de kwaliteit van fietsen. Vier jaar geleden is Shimano deze campagne gestart, met name in de voormalig Oostbloklanden. Recent zijn daar ook Italië, Frankrijk en Rusland bijgekomen.

Shimano Reliability Campaign verder uitgerold

NUNSPEET – De Shimano Reliability Campaign is een campagne die bij de consument kennis en begrip stimuleert voor de kwaliteit van fietsen. Vier jaar geleden is Shimano deze campagne gestart, met name in de voormalig Oostbloklanden. Recent zijn daar ook Italië, Frankrijk en Rusland bijgekomen.

De campagne heeft nu grond onder de voeten in 14 landen en is bedoeld voor OEM, retailers en uiteindelijk ook de consument. De campagne is gebaseerd op het concept om bij fietsen een Shimano Service Pas mee te geven waarop service en onderhoud van de fiets worden bijgehouden. Retailers kunnen een poster in hun eigen taal downloaden waarop de campagne duidelijk wordt uitgelegd.

De consument ontvangt die pas bij aankoop van een nieuwe fiets. De dealer komt een contract overeen met de klant voor periodiek onderhoud. Daardoor komt de klant ook regelmatig terug bij de dealer.

“Voor de Benelux-markt wordt de campagne niet gebruikt”, zegt pr manager Europa Harald Troost. “Die is bedoeld voor minder ontwikkelde fietsmarkten, zodat daar een beter gevoel ontstaat voor de kwaliteit van fietsen.”

Lees hier meer over Shimano

Reageer op dit artikel