nieuws

Basil door Halfords uitgeroepen tot Leverancier van het Jaar

Retailing

VEENENDAAL – Tijdens de Halfords’ leveranciersdag is Basil uitgeroepen tot ‘Leverancier van het Jaar 2009’. Directeur Marthijn van Balveren werd door Wim Braafhart van Halfords in het zonnetje gezet. Aansluitend presenteerde hij de zaal zijn visie op de samenwerking.

Basil door Halfords uitgeroepen tot  Leverancier van het Jaar

VEENENDAAL – Tijdens de Halfords’ leveranciersdag is Basil uitgeroepen tot ‘Leverancier van het Jaar 2009’. Directeur Marthijn van Balveren werd door Wim Braafhart van Halfords in het zonnetje gezet. Aansluitend presenteerde hij de zaal zijn visie op de samenwerking.

Dit jaar stond de Halfords leveranciersdag in het teken van ‘Halfords als Value Retailer’. Want de klant verwacht brede keuze van kwalitatief goede producten voor een scherpe prijs. Dat betekent dat er een hechte samenwerking tussen de winkelketen en haar leveranciers noodzakelijk is om dat te realiseren. De vele aanwezigen werden door ‘straat-o-loog’ Pim van den Berg door middel van een klaterende presentatie op het (koop)gedrag van de consument gewezen.

Wim Braafhart, Manager Buying & Merchandising: “Samenwerking is cruciaal in onze bedrijfstak. Als de afspraken met leveranciers staan als een huis, dan hoeven wij de consument geen ‘nee’ te verkopen; 1 plus 1 is daarmee 3. De consument verwacht een optimaal assortiment met de juiste keuzemogelijkheden. Ook dat willen we samen met onze leveranciers goed gestalte geven. Daarom kiezen we als stimulering de Leverancier van het Jaar. Een keuze die tot stand komt op basis van de criteria omzetstijging, leveranciersbetrouwbaarheid en innovatie. Voor 2009 is dat Basil geworden. Zij leverden een topprestatie in voorraadbeheer en hun bijdrage aan de omzet. Maar vooral ook door hun manier van meedenken over nieuwe producten voor een nieuwe doelgroep in de winkel. Samen sterk, dus!”

Marthijn van Balveren, directeur Basil: “Uiteraard zijn we enorm blij met de titel ‘Leverancier van het Jaar 2009’. Wij zien het als een uitdaging om met leuke nieuwe producten de consument te verrassen. Heb je het goede idee, dan is het prettig te weten dat Halfords hiervoor de schapruimte creëert. Zo blijf je elkaar stimuleren. Ik vond het leuk om onze ervaring met een speciaal voor deze uitreiking gemaakte presentatie met de aanwezige collega-leveranciers te delen! Door samenwerking halen beide zijden een gezond rendement.”

Reageer op dit artikel