nieuws

Consument kiest Bike Totaal als winnaar Beste Winkelketen 2009

Retailing

HILVERSUM – Op dinsdag 6 oktober is Bike Totaal uitgeroepen tot Beste Winkelketen van 2009 in de categorie Fiets & Vrije tijd tijdens het ING Retail Jaarprijs Exellence Event. De consument kiest weer voor service, deskundigheid en personeel, daardoor heeft Bike Totaal de concurrentie ANWB en Halfords achter zich gelaten.

Consument kiest Bike Totaal als winnaar Beste Winkelketen 2009

HILVERSUM – Op dinsdag 6 oktober is Bike Totaal uitgeroepen tot Beste Winkelketen van 2009 in de categorie Fiets & Vrije tijd tijdens het ING Retail Jaarprijs Exellence Event. De consument kiest weer voor service, deskundigheid en personeel, daardoor heeft Bike Totaal de concurrentie ANWB en Halfords achter zich gelaten.

Tijdens het evenement werd Bike Totaal vertegenwoordigd door een aantal ondernemers uit de top 4, namelijk Bike Totaal Leensvaart Rijwielen uit Heenvliet, Bike Totaal Wolters Tweewielers uit Zutphen, Bike Totaal Wijtman Tweewielers uit Delft en Bike Totaal Stout & Zn. uit Rhoon. In Studio 4 in Hilversum werden alle publiekswinnaars tijdens dit evenement bekendgemaakt. Er zijn in totaal 26 deelprijzen uitgereikt aan de branchewinnaars.

Bike Totaal maakt tevens nog kans op de (overall) hoofdprijs Beste Winkelketen van Nederland. Deze bekendmaking vindt plaats op 11 november 2009 tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala.

Uit Retail, oktober 2009 nr. 4
"Nieuwkomer Bike Totaal verslaat de concurrenten ANWB en Halfords op bijna alle fronten, maar vooral op service en personeel. Vorig jaar kreeg de formule ook al goede cijfers, maar onvoldoende beoordelingen om te worden meegenomen.

Ten opzichte van de ANWB maakt Bike Totaal het verschil op service en personeel. De overige winkels, waaronder Profile, hebben niet voldoende beoordelingen gehaald. Dit heeft vooral met keuzes van de consument te maken om de branche wel of niet te beoordelen.

Deze branche is blijkbaar minder favoriet bij de consument. Een pijnlijke conclusie voor Halfords: de formule blinkt in geen enkel aspect echt uit, vindt de Nederlandse consument."

Reageer op dit artikel