nieuws

BOVAG GT gelanceerd tijdens AutoRAI/GoMOTOR

Retailing

AMSTERDAM – BOVAG heeft besloten de bromfietsleden en de motorleden samen te voegen in een nieuwe afdeling, BOVAG GT. Die werd gisteren gelanceerd werd tijdens de AutoRAI/GoMOTOR.

BOVAG GT gelanceerd tijdens AutoRAI/GoMOTOR

AMSTERDAM – BOVAG heeft besloten de bromfietsleden en de motorleden samen te voegen in een nieuwe afdeling, BOVAG GT. Die werd gisteren gelanceerd werd tijdens de AutoRAI/GoMOTOR.

Een nieuwe afdeling, waarin de belangbehartiging voor gemotoriseerde tweewielers, gebundeld wordt. De bromfietsleden, die nu als fietslid geregistreerd staan, zullen samen met de motorleden ondergebracht worden in de afdeling GT (Gemotoriseerde Tweewielers), maar kunnen door een sublidmaatschap desgewenst toch op de hoogte blijven van de informatie voor fietsleden.

Volgens Maurice Manders, manager BOVAG GT, is deze opzet vooral beter voor de belangenbehartiging. “Er is meer synergie tussen bromfietszaken en motorzaken dan tussen fietszaken en bromfietszaken. Maar ook in de richting van politiek Den Haag is het logischer, omdat ze daar bromfietsen en motoren toch als één geheel zien.”

Volgens Manders kan BOVAG zo beter heldere standpunten innemen. Hij kondigde aan dat de rest van het jaar gebruikt zal worden om de besturen de herstructureren en de leden opnieuw in te delen. Het streven is er op gericht om medio november met een speciaal congres te komen, om de nieuwe opzet officieel te bekrachtigen. “In 2010 moet alles operationeel zijn, maar vanaf nu treden we al als BOVAG GT naar buiten,” aldus Manders.

Manders beloofde de circa 100 aanwezige GT-leden onder andere marktcijfers (VWE), ledenbijeenkomsten en trainingen. Maar ook lobby-activiteiten. BOVAG GT zal zich sterk maken voor invoering van de rijbewijsequivalentie en kostenreductie van het motorrijden.

“Bij auto’s wordt de BPM afgebouwd, bij motoren niet. Dat betekent een verhoging van de kosten, terwijl juist motoren een bijdrage aan het fileprobleem kunnen leveren. We hebben hier in Den Haag al gesprekken over gevoerd, maar er zit nog niet veel beweging in. Het geeft aan dat er in Den Haag geen pro-GT cultuur bestaat,” liet Manders weten en benadrukte daarmee nogmaals het belang van de nieuwe GT-opzet.

Het tweede deel van de lancering was weg gelegd voor motorcoureur Jurgen van den Goobergh (foto), die uitvoerig verslag deed van zijn deelname aan Le Daker, eerder dit jaar. Als nieuwkomer eindigde hij op een knappe 17e plaats in het eindklassement van de motoren. In zijn betoog legde hij af en toe een link naar het ondernemerschap. “Als de motor technisch goed is, kan je je concentreren op hard gaan en dan komen de resultaten vanzelf. Met een zaak is het niet veel anders, zorg dus dat de basis goed is.”

Reageer op dit artikel