nieuws

Halfords geeft gas op fietsenbranche

Retailing

VEENENDAAL – Halfords Nederland krijgt meer en meer oog voor de fietsenbranche. Volgens directeur Willem Marcelissen heeft dit segment de meeste groeipotentie. Dat zegt hij in een interview met Tweewieler, dat later deze maand verschijnt.

Halfords geeft gas op fietsenbranche

VEENENDAAL – Halfords Nederland krijgt meer en meer oog voor de fietsenbranche. Volgens directeur Willem Marcelissen heeft dit segment de meeste groeipotentie. Dat zegt hij in een interview met Tweewieler, dat later deze maand verschijnt.
 
Met een eigen aanpak en nieuwe winkels zal de (fiets)consument nog effectiever benaderd gaan worden. “Wij zijn intern onze formules tegen het licht aan het houden. Het is nog te vroeg om hierover iets concreets te zeggen maar wij hebben winkels in ontwikkeling die fundamenteel anders zijn, waarbij de oriëntatie en het aankoopgedrag van klanten centraal staat bij inrichting en productpresentaties.”
 
Volgens Marcelissen gaat het om meer dan alleen een nieuwe huisstijl. “We weten dat 80% van de consumenten rechts georiënteerd is. Het fietssegment heeft voor ons de grootste groeipotentie, dus straks zal je deze producten in die winkels als eerste aan de rechterkant tegenkomen.”
 
Daarnaast gaat de Postcodeloterij via Halfords vanaf april duizenden fietsen per maand weg geven. “Je ziet steeds meer geïnteresseerde partijen, ook maatschappelijke organisaties, die zich op de fiets richten. Als de Postcodeloterij dat doet, zie ik dat vooral als een opmaat voor een mooi fietsjaar.”

Reageer op dit artikel