nieuws

Tweewieler en Tweewieler.nl het meest gelezen in 2008

Retailing

ALMELO – Het vakblad Tweewieler en de website Tweewieler.nl zijn de meest geraadpleegde informatiebronnen in de tweewielerbranche. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau Van Es Marketing Servives, dat onlangs het Marketingrapport Rijwielhandel 2008/2009 uitbracht.

ALMELO – Het vakblad Tweewieler en de website Tweewieler.nl zijn de meest geraadpleegde informatiebronnen in de tweewielerbranche. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau Van Es Marketing Services, dat onlangs het Marketingrapport Rijwielhandel 2008/2009 uitbracht.

Op de open vraag welke vakbladen de ondernemers lezen, werd Tweewieler door 77% spontaan genoemd, gevolgd door Fiets (25%), Fietsmarkt (11%) en BOVAGkrant (8%). “Naast het goede lezersbereik van Tweewieler is de leesintensiteit ook goed. 73% van de respondenten die het vakblad spontaan heeft genoemd, leest het blad grotendeels of helemaal”, aldus Van Es.

Volgens Van Es bezoekt ruim de helft (55%) van de rijwielzaken met internetfaciliteiten ook vakwebsites. In 2006 was dat percentage nog maar 30%. Ook hier scoort Tweewieler goed, want met een score van 19% staat Tweewieler.nl als meest genoemde vakwebsite op de eerste plaats, gevolgd door Bovag.nl (13%) en daarna een reeks grossiers- en fabrikantensites. Deze worden vooral gebruikt voor het plaatsen van bestellingen.

“De website www.tweewieler.nl wordt het meest bezocht als vakwebsite door rijwielzaken. In 2006 werd de site van BOVAG nog het meest genoemd,” aldus Van Es. Volgens het programma WebTrends, dat de bezoeken aan Tweewieler.nl registreert, is het aantal pageviews gegroeid van 589.000 in 2007 naar 977.520 in 2008.

Reageer op dit artikel