nieuws

Gazelle onmisbaar voor Nederlanders

Retailing

DIEREN – Nederland kan niet zonder het al 116 jaar aan de weg timmerende Gazelle. Dat zegt een recent onderzoek van European Institute for Brand management. Met 41% neemt het oer-Hollandse Gazelle de nummer één positie in als onmisbaar fietsmerk. Op de tweede plaats staat Batavus met 32%. Union volgt met 16%.

Gazelle onmisbaar voor Nederlanders

DIEREN – Nederland kan niet zonder het al 116 jaar aan de weg timmerende Gazelle. Dat zegt een recent onderzoek van European Institute for Brand management. Met 41% neemt het oer-Hollandse Gazelle de nummer één positie in als onmisbaar fietsmerk. Op de tweede plaats staat Batavus met 32%. Union volgt met 16%.

Dit onderzoek is uitgevoerd door European Institute for Brand management, een onafhankelijk kennisinstituut op het gebied van brand, reputation & design management. Het kennisinstituut heeft onderzocht welke merken onmisbaar zijn voor de Nederlander.

Centraal in dit onderzoek staat de ‘onmisbaarheidscore’, het percentage van de respondenten dat bij een merk heeft aangegeven het jammer te vinden als deze het komende jaar van de markt zou verdwijnen. Hoe hoger het percentage, hoe meer onmisbaar het merk wordt ervaren.

Het onderzoek is gehouden onder 1.049 Nederlandse consumenten. Er blijkt uit dat vooral echt Nederlandse merken hoog op onmisbaarheid scoren. HEMA (81%) en het NOS-journaal (73%) zijn twee van de favorieten. Nederlanders moeten er niet aan denken dat deze merken uit de markt verdwijnen.

Voor meer informatie over European Institute for Brand management en het onderzoek klik hier.

Reageer op dit artikel