nieuws

Benchmarking met nieuwe software TWICO

Retailing

DEN BOSCH – TWICO Retail Support zal als eerste retailorganisatie met het nieuwe softwareprogramma Pharao gaan werken. Dit is in januari op de markt gebracht door MKM | MKB Kwaliteitsmanagement uit Den Bosch.

Benchmarking met nieuwe software TWICO

DEN BOSCH – TWICO Retail Support zal als eerste retailorganisatie met het nieuwe softwareprogramma Pharao gaan werken. Dit is in januari op de markt gebracht door MKM | MKB Kwaliteitsmanagement uit Den Bosch.

Het programma Pharao laat zich het gemakkelijkst omschrijven als een financiële TomTom voor de tweewielerbranche. Hierbij vormt de balans het vertrekpunt op basis waarvan een benchmark wordt gemaakt. Anders gezegd: ‘Hoe doet mijn bedrijf het ten opzichte van andere bedrijven in de branche?’

Forecast
“Nieuw in vergelijking met bestaande systemen is, dat dit programma niet alleen gaat over het vertrekpunt (historie), maar ook over de plaats van bestemming en de route ernaar toe gaat”, zegt Adriaan Vriens, directeur van TWICO Retail Support. “Op basis van historische gegevens maakt dit programma een zogenaamde forecast. Naast omzet en kosten worden bij deze forecast ook de liquiditeitsstromen in kaart gebracht. Als we de vergelijking met de autonavigatie doortrekken, zou je dit de verwachte aankomsttijd en nog af te leggen aantal kilometers kunnen noemen.”

“Naast de voorgaande functie is het programma uitgerust met een soort van TMC (verkeersinfo), die werkt op basis van koopbereidheid, consumentenvertrouwen en zelfs weersverwachting. Net als TomTom heeft het systeem nog een aantal extra’s zoals o.a. een inkoopmodule, planning van het reclamebudget en een werkplaatsmodule waarmee in je één oogopslag kunt zien of deze het gewenste rendement opbrengt”, aldus Vriens.

Kennisbank
Volgens Vriens is de belangrijkste reden om te kiezen voor dit systeem dat het is ontwikkeld door mensen uit de tweewielerbranche. “Daarnaast kunnen we met dit systeem op eenvoudige wijze inzichtelijk maken hoe een ondernemer ervoor staat. Doordat we met dit systeem verschillende gegevens vastleggen zoals o.a. financiële kengetallen, weersinvloeden, invloed van consumentenvertrouwen wordt er een kennisbank opgebouwd, waaruit we in de toekomst kunnen gaan putten. Dit geeft ons als retailorganisatie de mogelijkheid om de bij ons aangesloten ondernemers nog beter ter zijde te staan. Tenslotte gaat het er als retailorganisatie toch om, dat je toegevoegde waarde levert aan de aangesloten ondernemers. Het meedenken, ondersteunen en adviseren zijn naast inkoopvoordeel de mogelijkheid om dit te leveren en zo ook met Pharao.”

Reageer op dit artikel