nieuws

Uitrol vernieuwde Fietsplus-formule in tweede kwartaal 2008

Retailing

SEVENUM – Begin november introduceerde TWICO de nieuwe corporate identity voor Fietsplus. Hoewel de daadwerkelijke uitrol pas plaatsvindt in het 2e kwartaal 2008 heeft TWICO ervoor gekozen om op de huisbeurs al volledige openheid van zaken te geven aan de bij haar aangesloten ondernemers.

Uitrol vernieuwde Fietsplus-formule in tweede kwartaal 2008

SEVENUM – Begin november introduceerde TWICO de nieuwe corporate identity voor Fietsplus. Hoewel de daadwerkelijke uitrol pas plaatsvindt in het 2e kwartaal 2008 heeft TWICO ervoor gekozen om op de huisbeurs al volledige openheid van zaken te geven aan de bij haar aangesloten ondernemers.

“Wij hebben deze belofte in januari 2007 aan onze ondernemers gedaan,” aldus directeur Adriaan Vriens. Met behulp van de bekende sportpresentator Wilfred Genee als dagpresentator, onthulde hij de nieuwe geveluitstraling van het nieuwe logo van Fietsplus. Naast de geveluitstraling was er op de beurs de nieuwe corporate identity van Fietsplus te bewonderen in de vorm van enveloppen, briefpapier, documentatiemappen, klantenpas, folders en transfers etc. etc.

Binnen het nieuwe Fietsplus-concept is gekozen voor een viertal belevingswerelden: Race, ATB, Kids/Jeugd en City Bike. Volgens Vriens waren de ondernemers enthousiast over Fietsplus nieuwe stijl. “Een aantal was zelfs zo enthousiast dat zij de volgende morgen al een fax naar Twico stuurde met het verzoek om zo snel mogelijk te worden ingepland voor de nieuwe uitstraling.”

Tijdens deze ledendag was Batavus-directeur Rob Beset gastspreker. Hij benadrukte het belang van een formule en de samenwerking tussen de fabrikant, de inkoopcombinatie en de rijwielondernemer benadrukte.

Retaildeskundige Jan-Willem Grievink (ConCeption) was de tweede gastspreker. Samen met de EFMI Business School (Universiteit van Groningen) en FSIN begeleidt hij organisaties, waaronder TWICO met strategische vraagstukken en veranderingsprocessen. Grievink benadrukte, dat zowel de TWICO als de aangesloten ondernemers meer voor elkaar moeten openstaan en moeten kijken naar hun sterke en zwakke punten.

“Je kunt alleen van elkaar leren als je een leerhouding aanneemt. Niet alleen TWICO versus de aangesloten ondernemers maar ook de aangesloten ondernemers moeten onderling tijd in elkaar investeren. Zoek je Fietspluscollega’s op en kijk wat je van ze kunt leren maar biedt ze ook hulp daar waar zij zwak zijn en jij sterk. Deze onderlinge uitwisseling van kennis en vaardigheden resulteert er uiteindelijk in dat je met z’n alle sterker wordt,” aldus Grievink.

Reageer op dit artikel