nieuws

ZEG opnieuw hoogst gewaardeerd in BOVAG-onderzoek

Retailing

DOETINCHEM – ZEG is zeer enthousiast over de hoge scores bij de eigen ondernemers in het BOVAG RODRO-onderzoek (Relatie Onderzoek Dealer-RetailOrganisatie), dat eind 2006 werd gehouden. Het eindcijfer was een 8.1.

ZEG opnieuw hoogst gewaardeerd in BOVAG-onderzoek

DOETINCHEM – ZEG is zeer enthousiast over de hoge scores bij de eigen ondernemers in het BOVAG RODRO-onderzoek (Relatie Onderzoek Dealer-RetailOrganisatie), dat eind 2006 werd gehouden. Het eindcijfer was een 8.1.

Nog opmerkelijker is het dat ZEG al voor de derde keer, na 2000 en 2004, als beste is beoordeeld. De punten waarop het hoogste gescoord werd, zijn: De baten wegen op tegen de kosten (8.7), Hoogte marges verkoop nieuw (8.3) en Verbetering inkoopprijzen door deelname (8.2).

Toch is dit zeker geen reden om op onze lauweren te gaan rusten. De toenemende concurrentie van buiten de vakhandel en de eigen ambities hebben veel nieuwe plannen opgeleverd. Momenteel investeert ZEG in twee winkelconcepten, namelijk één voor kleinere en één voor grotere winkels. Daarnaast is de retailorganisatie bezig de interne logistiek in het onderdelenmagazijn te automatiseren en zijn marketingactiviteiten uit te breiden. Op gebied van winkelautomatisering is net versie 3 geïntroduceerd.

“Bovendien wil ZEG verder gaan op de weg van exclusieve modellen om de te grote transparantie in het aanbod te doorbreken”, aldus Gérard Mimpen, directeur ZEG Benelux.

Reageer op dit artikel