nieuws

ZEG gelooft in belangstelling voor Bike Arena

Retailing

KEULEN (D) – De Duitse retailorganisatie ZEG introduceert voor het eerst een eigen winkelformule: Bike Arena. Het internationale concept is vooral gericht op grotere winkels. Dat onthult ZEG-directeur Georg Honkomp in het januarinummer van Tweewieler.

ZEG gelooft in belangstelling voor Bike Arena

KEULEN (D) – De Duitse retailorganisatie ZEG introduceert voor het eerst een eigen winkelformule: Bike Arena. Het internationale concept is vooral gericht op grotere winkels. Dat onthult ZEG-directeur Georg Honkomp in het januarinummer van Tweewieler.

“Wij zijn veranderd van een inkooporganisatie naar een full service retailorganisatie, die niet alleen inkoopkracht biedt, maar de leden ook ondersteuning geeft in marketing, winkelautomatisering, training, financiën, etc. Bike Arena is een internationale winkelformule voor grotere outlets met meer dan 2000 m² winkeloppervlakte,” aldus Honkomp.

Volgens Gérard Mimpen, de Nederlandse vertegenwoordiger voor ZEG, zijn in Nederland de eerste gesprekken met geïnteresseerde ondernemers al gaande. “Zo’n ondernemer krijgt veel invloed krijgt op het uiteindelijke plan. In Nederland is gewoon animo voor mooie, commerciële winkels. Als wij die kunnen bieden en tevens een gedeelte van de kosten voor onze rekening nemen is daar zeker belangstelling voor.”

Op de vraag in hoeverre een concept als Bike Arena nog iets toevoegt aan reeds bestaande formules in Nederland zegt Mimpen: “De toekomst zal dat uitwijzen. ZEG leden hebben een duidelijke afkeer van een strakke formule maar snappen heel goed dat zij, willen ze toekomstbestendig zijn, een professionele winkel dienen te hebben. Een aantel leden zoals Hans Struijk of De Pedaleur hebben zelf winkelconcepten ontwikkeld die het zelfs tot Tweewielerwinkel van het Jaar hebben gebracht. Anderen zullen onze hulp en inbreng in dank aanvaarden.”

Reageer op dit artikel