nieuws

Klantenpas bij Fietsplus

Retailing

VENLO – Twico Retail Support heeft voor haar winkelformuleietsplus heeft een eigen klantenpas geïntroduceerd waarop punten gespaard kunnen worden voor extra korting bij volgende aankopen. Veel andere branches hebben positieve ervaringen op het gebied van consumentensparen. Nederland is spaarland bij uitstek: 80% van de Nederlanders spaart. De klantenpas van Fietsplus is een modern alternatief voor het plakken van zegels of het uitgeven van stempelkaarten.

Klantenpas bij Fietsplus

VENLO – Twico Retail Support heeft voor haar winkelformule Fietsplus heeft een eigen klantenpas geïntroduceerd waarop punten gespaard kunnen worden voor extra korting bij volgende aankopen.

Veel andere branches hebben positieve ervaringen op het gebied van consumentensparen. Nederland is spaarland bij uitstek: 80% van de Nederlanders spaart. De klantenpas van Fietsplus is een modern alternatief voor het plakken van zegels of het uitgeven van stempelkaarten.

Fietsplus-klanten krijgen een persoonsgeboden klantenkaart (met chip), waarop punten gespaard kunnen worden voor extra korting bij volgende aankopen. Onderzoek heeft uitgewezen, dat klantenkaarten een positief effect hebben op toekomstige aankopen en het aanbevelen van winkels bij familie en vrienden. Dergelijke spaarprogramma’s dienen met name emotionele klantenbinding te stimuleren. Dit blijkt uit diverse onderzoeken naar loyaliteit onder klanten. Loyaliteit drukt zich uit in de intentie om in de toekomst te blijven kopen en de winkel aan te bevelen bij vrienden. Klantenkaartprogramma’s hebben een positief effect op loyaliteit en emotionele betrokkenheid is belangrijker dan financiële betrokkenheid.

Op deze wijze wordt een netwerk van sparende klanten rond de winkels van Fietsplus gecreëerd, waarmee tevens nieuwe communicatiemogelijkheden kunnen worden benut.

GERELATEERDE SITE
Twico Retail Support

Reageer op dit artikel