blog

BLOG Stoppen met klagen!?

Retailing 944

Het stormt nog steeds in de fietsenbranche en toch hoor ik veel minder geklaag. Dat lijkt me aan de ene kant een goed teken, maar aan de andere kant verontrust het me. Een goed teken omdat ik het idee heb dat er collega’s zijn die zich slim hebben weten aan te passen.

BLOG Stoppen met klagen!?
In zijn columns en blogs geeft Eugen Uppelschoten, eigenaar van Bikeshop Amersfoort, zijn visie op de branche. Foto Tweewieler

Ze hebben tijdig het roer omgegooid en zijn ingesprongen op de veranderende tijdgeest. Ook aan de product aanbod zijde zie ik steeds meer ‘oplossingen’ die deze ondernemer kunnen helpen.

Slecht teken

Een slecht teken omdat ik steeds moet denken aan wat ze vroeger over boeren zeiden. “Als een boer niet meer klaagt, dan is het goed mis.” Winkels die niet hebben geschakeld en hetzelfde zijn blijven doen, hebben een groot probleem. Waarschijnlijk staat het water ze tot aan de lippen omdat zij korting als enige antwoord hebben om nog iets te verkopen. Dezelfde (of meer) kosten voor dito inspanningen maar met minder verdiensten leidt vanzelfsprekend tot rode cijfers. Uitzonderingen daargelaten.

Toekomstbestendig?

Voor degene die hard hebben gewerkt om zich aan te passen, hoop ik dat hun initiatieven toekomstbestendig zijn. Voor degene die ook hard hebben gewerkt maar dan louter om het hoofd boven water te houden, hoop ik dat ze niet verzuipen en er zonder kleerscheuren vanaf zullen komen.

Schakel hulp in

Zit je er nog wat tussen in en heb je goede moed? Schakel externe hulp in zoals een winkelcoach. Ben je er wel klaar mee? Maak gebruik van de Bovag exit hulp. In ieder geval is het nu het moment om te kiezen, voor je het weet is het weer maart en ben je weer een seizoen verder.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels