blog

Van de Winkelvloer: Beeldvorming

Retailing

De Fietsersbond benaderde mij voor een interview over fietsen kopen op internet. Ik vertelde dat ik graag mee wilde werken maar niet als ik weggezet zou worden als slachtoffer. Degene die het interview afnam was oprecht geïnteresseerd. De kern van mijn betoog was dat als fietsers de meerwaarde van een winkel nodig hebben, of willen, ze er slim aan doen om de fiets bij een goede fietswinkel te kopen.

Van de Winkelvloer: Beeldvorming
Eugen blogt over zaken op de winkelvloer.

En wie geen meerwaarde van een fietswinkel nodig heeft, of wil, hoeft ook niet voor die meerwaarde te betalen en vindt zijn weg via internet. Ik benadrukte dat wij trots zijn op ons vak en geloven in onze meerwaarde en dat we er van genieten om fietsers blij te maken.

Boos kijken

Ik kreeg het idee dat de interviewer mij goed begreep en dat werd bevestigd toen ik het interview kreeg gemaild. Er werd een afspraak gemaakt met een fotograaf. De fotograaf kwam en had helemaal bedacht hoe hij ons op de foto wilde. We moesten als team met de armen over elkaar gaan staan en boos kijken. Ik vroeg hem hoe hij daar nou bij kwam. Had hij het interview wel gelezen? Dat had hij zeker, maar de lezer wilde volgens hem een conflict anders had het item geen nieuwswaarde.

Trots op de foto

Wij wilden trots en vrolijk op de foto. Dan waren we bij deze fotograaf aan het verkeerde adres want hij hield niet van vrolijke plaatjes. Na wat overleg konden de armen van elkaar en keken we trots de lens in. Een paar weken later kwam het blad uit en wat schertst mijn verbazing. Het interview begint met een pagina grote foto van mijnheer Fietswinkel.nl die met een brede grijns de lezer aanstaart. Hadden ze daar een andere fotograaf op afgestuurd? Eén die wel van vrolijke plaatjes houdt…

Reageer op dit artikel