blog

‘Waar is de kraan?

Retailing

Hoe is het bij jou? Schijnt de zon of regent het pijpenstelen? Gaat het z’n gangetje? Ben je misschien zelfs aan het overleven? Of ben je lekker aan het excelleren? Of misschien beter: Ben je tevreden?

‘Waar is de kraan?

Hoe het ook zij, één ding staat als een paal boven water. Als het je voor de wind gaat dan ligt dat aan jezelf en als het allemaal niet mee zit dan ligt dat aan de omstandigheden. Toch? De omstandigheden zijn slecht te beïnvloeden en de meeste helemaal niet. Je verandert ‘het weer’ niet en ‘de crisis’ los je ook niet op door er eens even goed voor te gaan zitten. De omstandigheden de schuld geven heeft dus weinig zin. Beter kun je aan de slag met zaken waar je wel invloed op hebt. Dat begint met een positieve kijk op de zaak. Er zijn namelijk altijd kansen onder alle omstandigheden.

Je moet de kraan zien te vinden

Dit is het bekende verhaal van het half volle of half lege glas. Toch is dat maar het begin. Succesvol blijven of worden vergt namelijk nog een extra discipline. Om het glas lekker vol te krijgen, moet je de kraan zien te vinden. Je moet in beweging komen. En als je eigenlijk al wel weet welke richting je op wilt, ga vandaag nog! Weet je het nog niet? Ga aan de slag! Ga op zoek naar inspiratie en blijf niet stilstaan. Als je stilstaat, word je aan alle kanten voorbijgefietst.

In beweging komen belangrijker dan ooit

In beweging komen is misschien nu wel belangrijker dan ooit. Retail breed zijn er veel bedreigingen. Laten we met z’n allen de kansen pakken en ervoor zorgen dat onze winkels de plek zijn waar fietsers graag hun fietsbehoeftes bevredigen. En doe dat niet door je propositie uit te hollen en te denken dat korting de snelste weg naar toegevoegde waarde is. Ga op zoek naar jouw unieke kraan en vul je eigen glas naar eigen smaak. Je zult zien dat er fietsers bij je komen die jouw drankje lekker vinden …en dan is korting een non issue.
Met sportieve groet en een gelukkige zomer gewenst,
Eugen Uppelschoten

Reageer op dit artikel