blog

De onzin van onrust

Retailing

Futurumshop kiest voor Cube en BeOne en andersom. Cube heeft een groot aantal dealers en BeOne moet het met een stuk of veertig winkels doen. Voor BeOne is het bijzonder prettig om plotsklaps over een enorme – zij het virtuele – etalage te beschikken zodat de merkbekendheid snel en goed kan groeien.

De onzin van onrust

Het zijn immers erg mooie en goede fietsen. Voor Cube geldt eveneens dat het merk nóg sterker zal worden. Er wordt beweerd dat dealers, met een gewone winkel, zich enorm druk maken om de toekenningen van het dealerschap aan Futurumshop… Ik denk dat dat wel meevalt. Futurumshop is niet zomaar een internetstunter waarvan het web vergeven is, maar een volwaardige full-service onderneming.

Interactie tussen consument en tweewielerspecialist

Surfende fietszoekers bezoeken ook de dealerwinkels waar BeOne en Cube te ruiken, te voelen en te proberen zijn. Het is aan de winkel of deze consumenten in een prettige, veilige aankoopmodus verkeren. Internet heeft veel, maar ontbeert nog immer de interactie die ik elke dag tussen consument en tweewielerspecialist zie. Zolang het prijsverschil bij BeOne en Cube tussen echte en internet ’winkels’ geen belachelijke vormen aanneemt, zie ik geen enkel bezwaar.

Ik maak mij meer zorgen om de bijna idiote marktverstoringen die ik onderweg en op internet meemaak. Bijvoorbeeld met de nieuwste e-bikes met Bosch-techniek, waar elke dealer met smart op zit te wachten, die met honderden euro’s voordeel gekocht kunnen worden bij fietsvoordeelshop.

Ik zou graag úw mening hierover lezen.

Reageer op dit artikel