blog

Topsport in detailhandel

Retailing

Denkt u dat de concurrentie in de fietsenbranche hard is? Dat valt wel mee. Kijk maar eens naar de Nederlandse sportdetailhandel. Die branche heeft net als de fietsenbranche de maatschappelijke wind vol in de rug. Toch is de concurrentie moordend.

Topsport in detailhandel
Rob Meijer en Ube van der Ham geven in Tweewieler 11 tips over retailing. Deze maand: hoe overleef je de moordende concurrentie?

In hun serie artikelen over retailmanagement geven Rob Meijer en Ube van der Ham tips&tricks over retailen, waarbij ze hun oor telkens te luisteren leggen bij andere branches. Hieronder wat tips uit hun derde artikel, waarvoor ze met Toine van Wilderen van retailformule Lopers Company spraken. Lees het volledige artikel in Tweewieler november, p.34-35.

Hoe overleef je die moordende concurrentie?
Pionier van de Nederlandse loopsportdetailhandel Toine van Wilderen heeft een grote hoeveelheid retailervaring. Zijn inzichten blijken ook voor veel fietsenwinkels toepasbaar:

  • Specialistische winkel voor brede doelgroep;
  • Kom uit je winkel;
  • Vrouwen als kansrijke doelgroep;
  • Slimme samenwerking versterkt concurrentiekracht;
  • Samenwerking met sportdetailhandel is kans voor fietsenbranche;
  • Detailhandel wordt topsport.


Geef uw mening hieronder

Discussieer mee! 
Uw collega’s leren het meeste als u een actueel probleem van fietsenwinkels benoemt en vervolgens een goed voorbeeld van een retailer geeft om dat probleem op te lossen. Uw reactie kunt u hieronder geven.

Reageer op dit artikel