blog

Wat zijn uw Big Macs?

Retailing

Als u de volgende keer in de rij staat bij McDonald’s, kijk dan eens goed rond. Het is niet alleen lekker, maar ook heel leerzaam als u nadenkt over wat úw Big Macs zijn. Welke artikelen in het assortiment kunt u rücksichtslos saneren? En hoe kunt u de werkprocessen beter standaardiseren?

Wat zijn uw Big Macs?
Rob Meijer en Ube van der Ham van Meijer & Van der Ham Management Consultants adviseren ondernemers over retailen.

In de nieuwe serie artikelen over retailmanagement geven Rob Meijer en Ube van der Ham tips&tricks over retailen, waarbij ze hun oor telkens te luisteren leggen bij andere branches. Hieronder wat tips uit hun eerste artikel, waarvoor ze met de directie van MacDonald’s hebben gesproken. Lees het volledige artikel in Tweewieler september, pagina 60-61.

  • Retail is detail: klanten worden pas tevreden als duizend kleine dingen goed gaan.
  • Beperk het assortiment tot het hoognodige.
  • Standaardiseer, automatiseer en versimpel de werkprocessen.
  • Meet en analyseer alles én stuur bij.
  • Bied medewerkers een groeiperspectief.
  • Het product fiets is vaak niet onderscheidend, het verkoopproces wel.

Discussieer mee!

Uw collega’s leren het meeste als u een actueel probleem van fietsenwinkels benoemt en vervolgens een goed voorbeeld van een retailer geeft om dat probleem op te lossen. Uw reactie kunt u hieronder geven.

Reageer op dit artikel