nieuws

Serviceabonnement het nieuwe verzekeren

Ondernemen 1591

Kingpolis is 10 jaar actief in de fietsensector, waarvan de laatste 4 jaar duidelijk zichtbaar voor de vakhandel. De doorlopende fietsverzekeringen van Kingpolis zijn in 2016 en nu in 2018 weer als ‘beste uit de test’ voor fietsverzekeringen van de Consumentenbond gekomen. Als pluspunt wordt door Consumentenbond genoemd dat Kingpolis bij diefstal, of als de fiets total loss is, tot 5 jaar na aankoop de nieuwwaarde vergoedt.

Serviceabonnement het nieuwe verzekeren
Directeur Henk Winters van Kingpolis: “We kijken naar de toekomst. Wat is er nodig in de fietsensector? Foto Kingpolis

Als een pluspunt wordt ook beschouwd dat bij de Casco Compleet-dekking (diefstal en beschadiging) standaard een ongevallenverzekering, verhaalsrechtsbijstand en pechhulp zitten. Als extra voordeel bij de e-bike verzekering wordt de dekking van de accu ervaren.

Preventief onderhoud

Het hele team van Kingpolis  is  uiteraard trots op dit resultaat volgens directeur Henk Winters: “We realiseren elk jaar groei in deze sector. Daarbij kijken we uiteraard naar de toekomst; wat is er nodig? We ontwikkelen verzekeringsproducten gericht op de toekomst.” Zoals het serviceabonnement. Daarbij is het preventieve onderhoud als onderdeel opgenomen. “Met name voor e-bikes is dit een belangrijk gegeven. En voor de vakhandel een prima product om mee te werken.”

Servicepakket op maat

Kingpolis biedt servicepakketten  op maat aan. Klanten binnen stedelijke gebieden hebben  immers vaak   heel andere wensen  dan klanten op het platteland. Daarvoor is een tool ontwikkeld die de fietsenretailer samen met de accountmanager kan gebruiken om te bepalen welk servicepakket het meest  passend  is. Winters: “Bij een pakket op maat hoeft niet eens per se een verzekering te zitten! We regelen de hele financiële afhandeling met de consument die een servicepakket afneemt bij de vakhandelaar. De incasso loopt dan via ons. Samen met de ondernemer ontwerpen we een folder op maat voor ‘zijn’ servicepakket.”

Continuïteit

Winters vervolgt: “We geloven in een continu model. Een serviceabonnement inclusief verzekering.. Het gaat om het frequente contact met de klant. Dat levert spreiding op van de servicewerkzaamheden, en meer momenten voor cross selling.” Bij deze vorm wordt in tegenstelling tot bij de reguliere verzekeringen van Kingpolis geen provisie over het verzekeringsdeel uitgekeerd aan de ondernemer Maar dat verdient zich volgens Winters  voor de vakhandel ruimschoots terug in de extra inkomsten uit de servicewerkzaamheden en bijverkoop van onderdelen en accessoires. Bovendien bouwt de ondernemer een stabiele kasstroom op waardoor hij ook in het laagseizoen van inkomsten verzekerd blijft.

Zoekresultaten voor Kingpolis

Reageer op dit artikel