nieuws

Kruitbosch lanceert nieuw online bestelsysteem

Ondernemen 1356

Dit voorjaar rolt Kruitbosch gefaseerd de nieuwe Kruitbosch Portal uit. Een online bestelsysteem, zodat klanten nog makkelijker en efficiënter bestellingen kunnen plaatsen, zegt Kruitbosch. Het nieuwe systeem biedt naast bestellen extra mogelijkheden ter informatie en inspiratie.

Kruitbosch lanceert nieuw online bestelsysteem
Gert-Jan Schakelaar van Schakelaar Tweewielers is positief over de nieuwe online bestelportal van Kruitbosch. "Mocht je een keer iets vergeten zijn, dan kun je het thuis eenvoudig op je mobiel bestellen."

Kruitbosch ontwikkelde het nieuwe online bestelsysteem in samenwerking met e-commercebureau De Nieuwe Zaak in Zwolle. In het ontwikkeltraject is met een aantal klanten samengewerkt om de kwaliteit te waarborgen. Zo zijn er klantsessies gehouden om de wensen in kaart te brengen.

“De samenwerking was perfect”, aldus Reinier Potkamp van Tweewielerhoek Reinier. “Het was fijn om mee te kunnen denken over het nieuwe bestelsysteem, en ik zie mijn wensen terug in de Kruitbosch Portal.” Naast de klantsessies heeft er van december tot en met februari een pilot plaatsgevonden. In totaal hebben 100 klanten deelgenomen aan de pilot. Zij konden het systeem als eerste in gebruik nemen en feedback geven voor verdere optimalisatie.

Altijd en overal toegang tot Kruitbosch Portal

Doordat de nieuwe Kruitbosch Portal online beschikbaar is, is de gebruiker niet meer gebonden aan een specifieke computer of locatie. Voor Gert-Jan Schakelaar van Schakelaar Tweewielers een groot voordeel. “Omdat de Kruitbosch Portal online beschikbaar is, heb je meer bestelgemak. Mocht je een keer iets vergeten zijn, dan kun je het thuis eenvoudig op je mobiel bestellen. Ik log regelmatig vanaf de bank even in om de bestelling door te lopen.”

Lees ook: Verruiming bestelmoment bij Kruitbosch

De overzichtelijke userinterface en intuïtieve bediening zorgen ervoor dat de dealer zonder uitleg zijn weg kan vinden in het bestelsysteem. “Het is een mooi overzichtelijk en goed bruikbaar systeem, zonder te veel poespas”, zegt Juan Veldhuizen, van Sander Tweewielers in Haarlem. “Hoe meer keuzes je hebt, hoe moeilijker het is te kiezen. Kruitbosch heeft de keuzes beperkt en duidelijk gehouden. Zo begrijp je direct hoe je de portal kunt gebruiken.”

Gefaseerde introductie

De nieuwe portal wordt inmiddels gefaseerd geïntroduceerd bij Kruitbosch-klanten. Omdat hij online beschikbaar is kan de klant zelf een account aanmaken en inloggen. Hiervoor hoeft niets geïnstalleerd te worden. Het huidige bestelprogramma blijft voorlopig bruikbaar. Ook na livegang wordt er continu doorontwikkeld om het systeem zo gebruiksvriendelijk en uitgebreid mogelijk te maken, zegt de leverancier.

Voordelen van de nieuwe Kruitbosch Portal

  • Altijd en overal toegang. De nieuwe Kruitbosch Portal is online beschikbaar, waardoor de klant niet meer gebonden is aan een specifieke computer of locatie. De klant kan bijvoorbeeld thuis op de bank op zijn mobiel of tablet een bestelling plaatsen.
  • Mijn account. Kruitbosch-klanten hebben straks eigen inloggegevens waarmee ze hun eigen account kunnen inzien. Dit is vergelijkbaar met een webshop waar u inlogt en de orderhistorie inziet. Zo gaat het ook werken bij het nieuwe systeem. Klanten kunnen dan bijvoorbeeld facturen en orderhistorie inzien. Tevens zijn openstaande orders inzichtelijk en kunnen deze naar wens worden aangepast.
  • Makkelijk een product vinden. De klant kan gemakkelijk een product vinden door verbeterde filters, twee aparte ingangen voor de Fietsen en Onderdelen & Accessoires catalogus, een aparte sparepartsfinder en zoekfunctie.
  • Eén winkelmand. Momenteel heeft de klant gescheiden winkelmandjes voor Fiets en Onderdelen & Accessoires orders. In het nieuwe systeem staat één winkelmand centraal voor alle bestellingen wanneer deze door verschillende medewerkers zijn ingevoerd.
  • Franco bedrag inzage. In de nieuwe Kruitbosch Portal ziet de klant in zijn winkelmand de status omtrent zijn bestelling. Dit houdt in dat het systeem ziet wanneer het francobedrag bereikt is en wanneer de bestelling zonder verzendkosten geleverd wordt.
  • Verbeterd bestelproces. In het nieuwe systeem worden backorders overzichtelijk weergegeven en worden er alternatieven aangeboden wanneer een artikel niet op voorraad is. Tevens wordt de actuele voorraad getoond.
Reageer op dit artikel