nieuws

NuVinci Cycling start met direct-to-consumer marketing

Onderdelen & Accessoires 517

NuVinci Cycling staat bekend om zijn missie om mensen makkelijker te laten bewegen. Het heeft zijn online en offline marketinginspanningen voor de consument geïntensiveerd.

NuVinci Cycling start met direct-to-consumer marketing

Hiermee wil de onderneming (onderdeel van Fallbrook Technologies Inc.) de naamsbekendheid van de NuVinci-technologie stimuleren en dealers ondersteunen bij de promotie en verkoop van fietsen  die zijn uitgerust met NuVinci. Doel van de marketingcampagne is consumenten te trekken via adverteren, sociale media en point-of-sale (POS)-materiaal.

Volgende stap in ontwikkeling NuVinci

Anne Guethoff, Marketing Director van NuVinci Cycling, licht de stap toe. “Deze direct op de consument gerichte campagne is de volgende stap in de ontwikkeling van NuVinci Cycling. Tot dusver hebben we vooral geopereerd als B2B-merk. De afgelopen jaren is ons marktaandeel flink gegroeid en nu wordt het tijd ons rechtstreeks te gaan richten op de consument. De ongeëvenaarde rijervaring en voordelen van de NuVinci-technologie zijn de redenen waarom consumenten onze producten verkiezen boven die van andere merken. Door ons verhaal te publiceren via de sociale media, free publicity en POS-kanalen, zorgen we ervoor dat we fietsers bereiken en dat komt uiteindelijk ten goede aan OEM’s, dealers en ons bedrijf.”

Media offensief

De onderneming manifesteert zich momenteel in de algemene Nederlandse en Duitse media en legt daarbij uit hoe de traploze automatische versnellingssystemen de rijervaring van de fietser verbeteren. Diverse media met een groot bereik hebben inmiddels geschreven over het verhaal van NuVinci Cycling en er wordt nog meer aandacht verwacht via publicaties in onder meer de Frankfurter Allgemeine Zeitung, fit for fun en Stern. Ook de sociale media vormen een belangrijk medium om consumenten te bereiken.

Rechtstreeks met consument communiceren

Facebook zal worden ingezet om niet alleen de voordelen en kenmerken van de producten over het voetlicht te brengen, maar ook om een kanaal te creëren waarmee consumenten rechtstreeks met het merk kunnen communiceren. Gebruikers zullen wekelijks informatie over diverse NuVinci Optimized-fietsen en e-bike-modellen ontvangen die hun nieuwsgierigheid moet wekken en stimuleren tot een bezoek aan de dealer.

Informatie en verkoop via dealer

Zowel via free publicity als de sociale media worden consumenten gestimuleerd de dichtstbijzijnde dealer op te zoeken voor een proefrit op een NuVinci Optimized-fiets. Voor meer informatie, kunt u een email sturen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels