blog

Verder dan je neus

Onderdelen & Accessoires

Buiten ‘onze’ Tweewieler is het ook raadzaam om Bike Europe te lezen. Veel zaken die ook in ons kleine landje ‘spelen’ hebben een internationale ‘oorzaak’.

Verder dan je neus
Ron Haker verzorgt maandelijks een column in Tweewieler waarin hij zijn visie geeft op de branche. Foto Jan-Willem Schouten

Buiten ‘onze’ Tweewieler is het ook raadzaam om Bike Europe te lezen. Veel zaken die ook in ons kleine landje ‘spelen’ hebben een internationale ‘oorzaak’. En een enorm gevolg.

Een bericht viel mij bijzonder op: ‘Nieuwe eigenaar van GMG kinderzitjes heeft grote plannen!’

Alle stellingen en module-indelingen geven de afgelopen jaren veel ruimte aan BOBIKE. Ik snap dat wel en doe (nog)niets af aan de kwaliteit, designs en (per grossier) leverbare uitvoeringen.

Toch denk ik dat er nog een grote kooppotentie en vraag bij de consument leeft.

Ruim 80 euro plus voor een XL achterzitje en ruim 20 euries voor een zogenoemde ATB beugel, zodat het zitje passend gemaakt kan worden, vraagt om een zeer ruim budget voor mama.

Vroeger had GMG wel eens een leuke Disney-print wat het zitje meteen idioot duur maakte.

Ik denk dat het slimmer is om de zitjes perfect montage-passend te maken voor de favoriete en liefst stoere mama-bikes.

Niet elke vrouw valt voor een, door fabrikanten bedachte ‘moederfiets’. Ik zie zelf  heel veel moeders fietsen op een Triple-X, Personal Bike, Montego Mover, Sparta Pick-Up en allerhande mooie varianten.

Ik begrijp dat wel.

Bovendien moeten de fietsenwinkels gewoon ‘kale’ zitjes in huis hebben, met een keur aan ‘dekjes’ in alle mogelijke kleuren en dessins…..Lage basisprijs  en KEUS voor die leuke shoppende moeders.

(Dit geldt trouwens ook voor Bobike)

Persoonlijk ben ik van mening dat al die exclusiviteiten voor de groothandels onzin is.

Ik zou zo graag een wandrek vól voorbeelden en stapels kleurkeuzes in dekjes zien.

Nu zie ik zelden meer dan 1 (reserve)dekje in het rek hangen.

Als je er over nadenkt is het eigenlijk raar…..Die vreemde zuinigheid.

Ik denk dat de verkoop van alle zitjes én ‘losse dekjes’ enorm gaat stijgen wanneer het aanbod ruimer is.

Geeft de consument de ruimte om fantasie werkelijkheid te laten worden!

GRAAG VEEL REACTIES,

(ook van grossiers en fabrikanten graag)….Ook als ik er helemaal naast zit. Ik leer graag.

Ron Haker

 

 

 

Reageer op dit artikel