Alles over Omnichannel

Shimano start direct-to-consumer pilot voor kleding en schoenen

Shimano start direct-to-consumer pilot voor kleding en schoenen

Vanaf september start Shimano, in samenwerking met retailers, een direct-to-consumer pilot. Hiermee wil Shimano inspelen op de veranderende behoeften...

Door de wereldwijde economie die sneller verandert dan verwacht en de snelle veranderingen binnen de fietswereld, zal de reorganisatie het merk volgens Specialized de mogelijkheden geven om adaptief te zijn en te blijven investeren in innovatie.

Woest Sport zwaait Specialized uit

Staken verschillende dealers na het bekend worden van de nieuwe strategie van Specialized - online verkoop rechtstreeks aan consumenten - hun...

Vanuit het magazijn worden de zeven servicepunten, vier superstores en de webwinkel beleverd.

Nieuwe Mantel-DC: plek voor 50.000 fietsen en miljoen parts

Mantel realiseerde op bedrijventerrein Park15 in het Gelderse Oosterhout een distributiecentrum met plek voor 50.000 fietsen en een miljoen...

In zijn blogs geeft Helco Timmerman, eigenaar van 33 tweewielers en Bikeshop Amersfoort, zijn visie op de branche.

Je leverancier als grootste concurrent | BLOG Helco Timmerman

Specialized gaat consumenten rechtstreeks via de eigen site bedienen, buiten de dealer om. Rider first heet de strategie. Helco Timmerman ziet dat de...

Grootste Duitse conceptstore verruilt Specialized voor Giant

Grootste Duitse conceptstore verruilt Specialized voor Giant

De keuze van Specialized om rechtstreeks aan consumenten te gaan verkopen maakt dat dealers not amused zijn en soms ook hun relatie met het...

De uitlevering van de fietsen blijft door de dealer gebeuren. (foto: Marcel van Hoorn)

Trek Benelux gaat online fietsen verkopen

Trek gaat online haar Trek- en Electra-fietsen verkopen aan Nederlandse consumenten. Uitlevering gebeurt vervolgens via het dealerkanaal. Dealers...

Online fietsverkoop Specialized zet kwaad bloed bij dealers

Online fietsverkoop Specialized zet kwaad bloed bij dealers

Dat Specialized uitgerekend nú met directe verkoop aan consumenten start, is bij een groot deel van het retailnetwerk in het verkeerde keelgat...

Door de wereldwijde economie die sneller verandert dan verwacht en de snelle veranderingen binnen de fietswereld, zal de reorganisatie het merk volgens Specialized de mogelijkheden geven om adaptief te zijn en te blijven investeren in innovatie. (foto Koos Groenewold)

Specialized gaat rechtstreeks aan consumenten verkopen. Waarom (nu)?

Dát Specialized haar (sportieve) fietsen en e-bikes via het online kanaal rechtstreeks aan consumenten zou gaan verkopen, was te verwachten met de...

Juncker: voor 21.30 uur besteld, volgende dag geleverd

Juncker: voor 21.30 uur besteld, volgende dag geleverd

Juncker Bike Parts legt de servicelat aanzienlijk hoger. Voor een groot deel van haar dealers is het sinds begin maart mogelijk om tot 21.30 uur...

Specialized komt met omni-channel concept

Specialized komt met omni-channel concept

Specialized wil het favoriete merk van de veeleisende rijder zijn. In dat kader rolt het bedrijf een omni-channel concept - de Integrated Market...