nieuws

Bike Business Days: alles onder één dak

Home 554

In 2015 organiseerde Jaarbeurs het Fietsdealer Event, en ook dit jaar weer. Het concept is hetzelfde, alleen de naam is gewijzigd in het lekkerbekkende Bike Business Days. Het tweedaagse event vindt plaats op zondag 10 en maandag 11 september 2017.

Bike Business Days: alles onder één dak
De Bike Business Days: speciaal voor de vakhandel. Eén moment in het najaar om alle merken bij elkaar te zien. Foto Jaarbeurs

Brand manager Fiets bij de Jaarbeurs Colin Robaard en organisator Bike Business Days legt uit waarom er een opvolger komt van het Fietsdealer Event. “Het event in 2015 hadden we in een korte periode van een paar maanden opgetuigd. Een maand erna was de Bike MOTION Benelux. We moesten toen constateren dat veel sportieve merken toch voor de Bike MOTION als podium  kozen. Nu valt alles op z’n plek.”

Gat Bike MOTION opvullen

Hij vervolgt: “De Bike MOTION is naar het voorjaar van 2018 verschoven, en dealers hebben behoefte aan een moment in het najaar om alle merken van hun gading bij elkaar te zien. Alle huisshows en dealershows aflopen kost hen doodeenvoudig te veel tijd. Naar die van de echt grote merken gaan ze wel, maar met name voor de kleinere merken vinden ze het heel praktisch om alles onder één dak te vinden.”

Bike Business Days combineren meerdere leveranciers

De bezoekersenquête die altijd wordt gehouden na een editie van Bike MOTION wijst dit ook uit. Robaard: “Dealers geven aan dat ze in één bezoek meerdere leveranciers willen combineren, anders wordt de tijdsinvestering te groot. Zo werden er in 2016 maximaal drie shows bezocht. Het voordeel van onder één dak is dat ze informatie kunnen uitwisselen met de collega’s die ook op de Bike Business Days rondlopen. Gezamenlijkheid vinden ze ook belangrijk, blijkt uit het onderzoek.” Voor de vakhandel zijn de Bike Business Days gratis te bezoeken

Bike Business Days laagdrempelig

De Bike Business Days is de plek waar professionals in de fietsbranche elkaar ontmoeten. Tijdens dit tweedaagse event, op zondag 10 en maandag 11 september, presenteren tientallen leveranciers hun nieuwe collectie. Door gezamenlijk op te treden ontstaat er een prima order- en relatiemoment. Robaard: “Voor merken is het interessant om hier een stand te hebben. Door tijdens de Bike Business Days met meerdere leveranciers de krachten te bundelen, zullen meer dealers de collecties zien en is er dus voordeel voor zowel de leveranciers als de dealers. Net zoals het Fietsdealer Event, worden de Bike Business Days gehouden in het congrescentrum Supernova. Deze locatie, die boven de Jaarbeurshallen ligt, heeft een vooruitstrevend design en past daardoor perfect voor een event als deze.

Stands ready to use

Jaarbeurs Supernova is kant-en-klaar en stands kunnen tegen minimale kosten worden ingericht. Bijvoorbeeld in de centrale zone of in een van de diverse zalen (van 220 m2 tot 420 m2). Deze laatste zijn flexibel in gebruik en opstelling en dus perfect voor het inrichten van bijvoorbeeld een concept store, het geven van presentaties of voor exclusieve productlanceringen. Deelname is inclusief elektra, onbeperkte catering (koffie, thee, frisdrank) en draadloos internet. De centrale zone en de zalen zijn kant en klaar, inclusief verlichting. Het enige wat de deelnemer mee hoeft te nemen zijn de nieuwe producten. Het is niet nodig om een complete stand te laten bouwen.

Mediapakket voor exposanten

Jaarbeurs heeft voor de Bike Business Days een compleet nieuwe website ontwikkeld. Tweewieler is mediapartner van de Bike Business Days en biedt voor deelnemers biedt Tweewieler een aantrekkelijk mediapakket met extra aandacht in Tweewieler magazine en Digitaal magazine, online én in nieuwsbrieven.

Reageer op dit artikel