nieuws

Klant zich thuis laten voelen

Home 846

Tijdens het Tweewieler Retail Trends congres op 3 april kunt u ook partnersessies bijwonen. Hierin komen een aantal interessante onderwerpen over het nieuwe retailen aan bod. Decoproject Europe laat in een praktische sessie zien hoe je je winkel aantrekkelijk maakt voor de (zich online oriënterende) klant.

Klant zich thuis laten voelen
Laat u inspireren voor de start van het nieuwe seizoen tijdens het Tweewieler Retail Trends congres op maandag 3 april in Burgers’ Zoo bij Arnhem.

Het jonge en enthousiaste team van Decoproject Europe werkt samen met gerenommeerde klanten als Hartje (inrichten experience center Nederland en centers in Duitsland), het Belgische iBike met 6 winkels in Antwerpen waaronder een concept store met alleen vouwfietsen als mobiliteitsoplossing, Fietshandel Breuls in Maasmechelen en de Specialized-stand op Bike MOTION.

Consumentenonderzoek

Gert-Jan Kampschmidt vertelt in een inspirerende sessie op het Tweewieler Retail Trends congres hoe je je winkel aantrekkelijk maakt voor de klant die besluit binnen te stappen na zich eerst online te hebben georiënteerd. Hij laat met een klein consumentenonderzoek zien wat die klant aantrekt, en wat hem op zijn gemak doet voelen in jouw winkel, waardoor de kans op een daadwerkelijke aankoop aanzienlijk wordt vergroot.

Klant moet zich prettig voelen

Kampschmidt: “Bij het inrichten denk je na over: Wat wil de consument en wat verwacht de huidige consument van de retail, in aanvulling op de online omgeving waarin hij/zij steeds vaker verkeert.” Hoe prettiger de winkel, hoe meer de klant zich hier thuis voelt, hoe groter de kans dat een eventuele kloof in prijs is te overbruggen. Gert-Jan van Decoproject Europe laat u aan de hand van voor-en-na foto’s, visuele voorbeelden en 3-D ontwerpen zien wat het effect is van een aantrekkelijk interieur.

Het nieuwe retailen

Retaildeskundige Paul Fokker (Keola) vertelt in een sessie hoe je een succesvolle ondernemer kunt zijn in het digitale tijdperk. Hij doet dat aan de hand van de 4 P’s: Product, Plaats, Promotie en Positionering/prijs. Ook zoomt hij in op de rol die sociale media kan spelen hierbij. “Over een lokale winkel kun je uitstekend communiceren via Facebook en andere social media,” aldus Fokker. Edwin de Jong legt in een partnersessie uit hoe zijn plaform Bikedata werkt.

Onderzoek naar fietsen en accu’s

Namens Hoofdsponsor ANWB/Unigarant verzorgt Jeanette van ’t Zelfde (afdeling belangenbehartiging) een sessie. Zij houdt zich bezig met verschillende
onderzoeken op het gebied van fietsen binnen de ANWB. Zij vertelt over de onderzoeken die de ANWB (soms samen met SWOV) heeft uitgevoerd en wat daar de uitkomsten van zijn. Maar ook onderzoeken onder ANWB leden (2,5 miljoen recreatieve fietsers), zoals het recent gehouden accuonderzoek.

Programma* Tweewieler Retail Trends

  • 09:30 – 10:00 Ontvangst en registratie
  • 10:00 – 10:05 Welkom door dagvoorzitter Tom van ‘t Hek
  • 10:05 – 10:30 Ronald van Klooster over de conversie van online naar offline
  • 10:30 – 11:10 Paneldiscussie met succesvolle retailers uit andere sectoren
  • 11:10 – 11:30 Marktontwikkelingen 2016
  • 11:30 – 12:00 Fiets/E-bike/Speed e-bike/Racefiets/MTB van het Jaar
  • 12:00 – 12:45 Lunch
  • 12:45 – 13:45 Inspiratiesessies ronde I:
  • Sessie 1 Wat wil de hybrid consumer?
  • Sessie 2 Starten met Social media
  • Sessie 3 Team van de Toekomst
  • 14:00 – 14:30 Inspiratiesessies ronde II:
  • Sessie 1 Bikedata: webshop die automatisch is gekoppeld met de voorraaddata van fabrikanten.
  • Sessie 2 Keola: Private label opzetten, en succesvol ondernemen in een digitaal tijdperk.
  • Sessie 3 Decoproject Europe: Wat maakt dat de klant zich prettig voelt in jouw winkel?
  • Sessie 4 ANWB/Unigarant: ANWB-onderzoek naar de praktijk van het fietsen.
  • 14:30 – 15:00 Koffie, thee en lekkers
  • 15:00 – 16:00 Inspiratiesessies ronde III:
  • Sessie 1 Succesvolle verkooptechnieken
  • Sessie 2 Starten met social media
  • Sessie 3 Team van de Toekomst
  • 16:10 – 16:40 Klantbeleving: hoe jaag je de online klant jouw winkel in?
  • 16:40 – 17:30 Finale Tweewielerwinkel van het Jaar 2017
  • 17:30 – 19:00 Borrel en hapjes

Datum en locatie: maandag 3 april in Burgers’ Zoo bij Arnhem (bij uw entreebewijs is gratis parkeren inbegrepen)

Voor aanmelden, surf naar www.tweewielerretailtrends.nl en www.tweewielerretailtrends.nl/inschrijven

*Programma en tijden onder voorbehoud van wijzigingen

Hoofdsponsor:

Sponsoren:

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels