blog

Blog Top 10 tweewieler.nl in 2016

Home 715

Tweewieler.nl blogger Eugen Uppelschoten snijdt onderwerpen aan die aanspreken. Niet voor niets is hij 5 keer te vinden in deze Blog Top 10 van 2016. Maar ook van externen plaatsen we blogs, die over klanten, winkels en fabrikanten gaan. Lees hieronder welke blogs het meest succesvol waren.

Blog Top 10 tweewieler.nl in 2016
Shopoloog Chantal Riedeman zette de 12 grootste afknappers voor klanten op een rijtje.

1 Wat vinden klanten nou echte afknappers?

Top 12 met afknappers voor klanten. Shopoloog Chantal Riedeman houdt zich met haar bureau Shopology intensief bezig met onderzoek naar klantgedrag. Via haar social media kanalen heeft ze een klein onderzoek gehouden onder relaties met de vraag waar zij zich nou écht aan ergeren in contact met verkopers. Wat vinden klanten echte afknappers? Waar worden klanten nou echt niet blij van?

2 Fabrikanten wees eerlijk over jullie plannen

Blog van Robert Egthuijsen van The Bike Guru in IJmuiden waarin hij een gepassioneerde oproep deed aan alle fabrikanten/leveranciers van fietsen: wees open en eerlijk over je plannen voor de toekomst! Te vaak worden hij en zijn collega’s ‘verrast’ door een nieuwe strategie vanuit de leverancier en daar is hij niet blij mee.

3 Kom uit je winkel!

Karel van Nunen schrijft in deze blog over de noodzaak om actief je klanten te benaderen. Afwachten totdat de klant komt werkt niet meer. De uitdaging voor tweewielerondernemers is een directe klantenbenadering en meer klantenbinding te creëren.

4 Wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen?

In deze Van de Winkelvloer beschrijft Eugen Uppelschoten een waargebeurde, maar ongeloofwaardige gebeurtenis. ‘We schrijven 31 maart 2016. Er komt een vrouw de winkel binnen. Ze meldt dat ze haar reparatiefiets op komt halen. Het blijkt om een fiets te gaan die in oktober 2013 bij ons is gebracht!!!’

5 Minder hechte relatie fabrikant en dealer 

Ron Haker vertelt over vroeger: ‘Vroeger verkochten sommige fietsenwinkels, totdat het verboden werd, fietsen tegen inlevering van een stapeltje, maandelijks af te schrijven, girokaarten en zelfs bankoverschrijvingsbriefjes. Dat komt ook weer terug…’

6 We maken een sprong 

Eugen Uppelschoten heeft het gevoel dat hij een sprongetje aan het maken is. Of liever gezegd: een grote sprong. Om de veranderingen bij te kunnen houden.

7 Beeldvorming

Eugen Uppelschoten werd benaderd door de Fietsersbond voor een interview over fietsen kopen op internet. Hij vertelde dat hij graag mee wilde werken maar niet als hij weggezet zou worden als slachtoffer. De kern van Eugens’ betoog was dat als fietsers de meerwaarde van een winkel nodig hebben, of willen, ze er slim aan doen om de fiets bij een goede fietswinkel te kopen.’

8 Vechten of dansen? 

Eugen Uppelschoten vraagt zich af waarom mensen elkaar de schuld geven als het slecht gaat. ‘Aan de ene kant hoor ik leveranciers stellen dat fietsenwinkels ouderwets zijn en niet met hun tijd meegaan. De dealer krijgt hiermee de schuld dat het allemaal minder gaat. Anderzijds geeft die fietsenwinkel de leverancier de schuld van de prijserosie en veel andere misère in de markt.’

9 Gaat de (e-)bike het winnen van de auto?

Gaat de e-bike het wel winnen van de elektrische auto? Iedereen in onze branche ziet de e-bike en speed e-bike, en de multi-toepasbare vervoersmogelijkheden die de tweewieler in het algemeen biedt, als dé oplossing voor de congestie in de (binnen)steden, het terugdringen van vervuilende brandstofmotoren en het bijdragen aan een gezonde (en blije) mens. Maar de 4-wielige concurrenten zitten niet stil.

 10 Vrijheid blijheid

Ondernemer en fietsretailer Eugen Uppelschoten schrijft over (on)voorwaardelijke vrijheid. Voelt de klant nog de vrijheid om u de koop te gunnen? Of wordt hij zodanig beïnvloed door andere kanalen dat hij die vrijheid misschien niet meer voelt?

Reageer op dit artikel