nieuws

Conti middenmotor met automatische versnelling

Fietsen 1896

Conti liet op Eurobike meer zien van de nieuwe 48V Conti middenmotor met automatische en continu variabele transmissie. Conti heeft hiervoor gebruikgemaakt van de knowhow van NuVinci automatische transmissie. 2 video’s geven een inkijkje in het systeem.

Conti middenmotor met automatische versnelling
Op Eurobike liet Conti meer zien van de nieuwe 48V Conti middenmotor met automatische en continu variabele transmissie; Revolution. Foto redactie Tweewieler

Nils Niederheide van ContiTech gaf op de beurs informatie over het nieuwe Conti 48V Revolution systeem. Dankzij de continu variabele automatische transmissie geeft de motor een versnellingsbereik van 380 procent (zie video, na de 1e beelden volgen de beelden van de werking).

Steeds meer elektronica

Niederheide gaf aan dat elektronische componenten en hulpmiddelen op de fiets steeds meer in zwang gaan komen. “Ontwikkelingen zoals een ABS-remsysteem, dat wij van ContiTech bieden, is de voorbode voor meer elektronische systemen die op de de fiets gaan komen.”

Continental biedt compleet plaatje

Het is geen geheim dat Continental de concurrentie aan wil gaan met Bosch voor aandrijfsystemen van elektrische fietsen. Niederheide somt de pluspunten op ten opzichte van Bosch. “Wij bieden een veel completer plaatje. Met een revolutionaire motor gebaseerd op 48Volt en automatische transmissie, een speciaal voor elektrische fietsen geschikte tandriem, ABS, intube accusysteem, speciale banden.”

Samenwerking met ontwikkelpartners

Hij vervolgt: “Conti heeft een open cultuur en werkt graag samen met gerenommeerde ontwikkelpartners zoals NuVinci en BrakeForce1.” Wisselwerking met de automotive industrie is ook een sterk punt bij Continental. Conti gaf al eerder aan in een persbericht dat de NuVinci automatische transmissie ook voor auto’s ingezet zal worden.

Zonder display

Op de stand was ook het Conti aandrijfsysteem voor sportieve fietsen te zien. Zonder display op het stuur. Niederheide: “Met BlueTooth en remote control heb je echt geen display meer nodig.”

Foto's

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels