nieuws

NuVinci traploze naaf voor elektrische fietsen gaat enviolo heten

Fietsen 1056

NuVinci Cycling, leverancier van traploze automatische versnellingssystemen, gaat opereren onder een nieuwe naam: enviolo. De naamwijziging wordt gedaan omdat de fietsdivisie onafhankelijker gaat opereren van moederbedrijf Fallbrook. Daardoor kan het zich volledig concentreren op de markt voor (elektrische) fietsen.

NuVinci traploze naaf voor elektrische fietsen gaat enviolo heten
NuVinci Cycling, leverancier van traploze automatische versnellingssystemen, gaat opereren onder een nieuwe naam: enviolo. Beeld NuVinci/Fallbrook Technologies Inc

De nieuwe naam voor de fietsdivisie van Fallbrook Technologies is gekozen om het succesverhaal en de groei van deze divisie te vieren en het begin van een nieuw hoofdstuk in te luiden. David Hancock, Managing Director of NuVinci Cycling, zegt hierover: “De ontwikkeling die we doorgemaakt hebben sinds 2007 is fantastisch. Met onze traploze en automatische technologie hebben we OEM’s, dealers en consumenten weten te overtuigen omdat we een unieke rijervaring bieden. We zijn uitgegroeid tot een relevante speler en er liggen nog heel wat kansen om te verkennen. Nu zijn we klaar voor het volgende hoofdstuk – als enviolo.”

Consumentgerichte marketing

“Met enviolo draait het niet alleen om een nieuwe naam met een nieuw logo. Hiermee luiden we echt een nieuw hoofdstuk in voor de onderneming waarbij we nog meer toegevoegde waarde gaan bieden aan producenten, dealers en consumenten. We willen ‘The Moving Standard’ worden voor de fietsen en e-bikes van vandaag met een nieuw op de behoeften toegesneden productportfolio met meer service, ondersteuningsprogramma’s voor dealers en direct op de consumentgerichte marketinginitiatieven,” zo vat Anne Guethoff, Marketing Director bij NuVinci Cycling en verantwoordelijk voor de strategie en uitvoering van de merkontwikkeling het samen.

Retailondersteuning uitgebreid

De ondersteuning voor retailers is flink uitgebreid met de introductie van uitgebreide trainingen op locatie (in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België, Nederland en Luxemburg), online trainingen en de lancering onlangs van het exclusieve ‘Experience Partner Program. Guethoff: “Er wordt flink geïnvesteerd in de uitbreiding van de service capaciteiten en in de service in nieuwe markten als Frankrijk, Zwitserland en Duitsland die voortaan direct wordt beheerd vanuit het International Service Center in Nederland. Ter wille van effectievere processen voor de partners worden nieuwe systemen, hulpmiddelen en processen uitgerold.”

Aftrap 1 januari 2018

Toepassing van het merk in de retailomgeving en de trainingen rond de nieuwe producten et cetera gaan van start in januari 2018. De MY2019-modellen zullen dan al voorzien zijn van de groepen onder het merk enviolo. Halverwege 2018 zullen ook de consumenten betrokken worden bij het nieuwe merk.

Technologie ingezet in andere sectoren

De NuVinci-technologie van Fallbrook is ook onder licentie verstrekt aan andere ondernemingen in talloze bedrijfstakken en wordt momenteel commercieel ontwikkeld voor automotive toepassingen, scooters, micromobility-oplossingen en off-road utility vehicles. De nieuwe naam moet het onderscheid vergemakkelijken tussen de NuVinci-technologie van Fallbrook en de producten met deze technologie die onder de naam enviolo zullen worden aangeboden. Met ingang van MY2019 zal voor alle productgroepen de nieuwe merknaam worden gehanteerd.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels