artikel

Frog Bikes naar Nederland

Fietsen

Iets meer dan een jaar na de oprichting en meer dan 13.000 verkochte kinderfietsen later, begint het nog jonge Engelse merk Frog Bikes eraan om zich sterker te positioneren in heel Europa. Op de thuismarkt in het Verenigd Koninkrijk groeide de vraag naar Frog Bikes snel en al snel bleek dat ouders wereldwijd interesse in de extreem lichte kinderfietsen hebben.

Frog Bikes naar Nederland
Frog Bikes is gespecialiseerd in kinderfietsen en gebruikt in plaats van zware stalen constructies veilige en stabiele aluminium frames.

Kinderfietsen ontwikkelen die 100 procent voldoen aan de behoeften van kinderen. Met dit idee richtten Shelley en Jerry Lawson in februari 2013 Frog Bikes op in de buurt van Windsor. Een niche, die de door sport bezielde ouders van twee kinderen ontdekten toen ze voor hun eigen kroost op zoek gingen naar de geschikte tweewieler.

Dealernetwerk uitbreiden

Vooral in Europa – onder meer in Nederland, Zweden, Noorwegen, Finland en Duitsland – werkt Frog Bikes op volle toeren aan de uitbreiding van haar dealernetwerk om meer eindgebruikers de fietsen te kunnen aanbieden die speciaal werden ontwikkeld met de lichaamsbouw van kinderen in gedachten. Bovendien zorgt de specialist in kinderfietsen vanaf nu met verschillende communicatiemiddelen voor een grotere zichtbaarheid van het merk op de verschillende markten.

Gewicht belangrijkste USP

Doelbewust plaatst het bedrijf de unieke eigenschap van zijn producten in de communicatie vooraan: het gewicht. “Wij zijn uitsluitend gespecialiseerd in kinderfietsen. In plaats van zware stalen constructies werken wij met veilige en stabiele aluminium frames. We gebruiken bewust geen onnodige componenten zoals strak verende voorvorken die kinderen met hun lage lichaamsgewicht nog niet efficiënt kunnen gebruiken,” beschrijft Jerry Lawson de ontwikkeling van de fietsen.

Uniseks kleuren

Bovendien onderscheiden Frog Bikes zich ook in andere opzichten van de concurrentie. “Wij hebben voor uniseks kleuren gekozen bij het ontwerpen van de fietsen. Rood, oranje, paars, zwart of met stippen: de keuze is groot en zo kan elke fiets ook worden doorgegeven aan jongere broers en zussen of familieleden,” legt Shelley Lawson, marketing- en verkoopverantwoordelijke, de doelbewuste keuze voor een niet-genderspecifiek kleurenschema uit. Ook in de communicatie zullen nieuwe wegen worden bewandeld. “We ontwikkelen uitsluitend fietsen voor kinderen en dus richten we onze communicatie ook naar hen.”

Reageer op dit artikel