artikel

Tweeduizend bezoekers Kruitbosch Bike Event

Evenementen

Met meer dan tweeduizend bezoekers, verdeeld over vier dagen, is de doelstelling meer dan bereikt voor Kruitbosch. Tijdens het evenement van dit jaar hebben ze veel positieve reacties gekregen van de bezoekers. De dealers waren onder de indruk van de nieuwe collecties en de wijze waarop alles gepresenteerd werd.

Tweeduizend bezoekers Kruitbosch Bike Event
Met meer dan tweeduizend bezoekers, verdeeld over vier dagen, is de doelstelling van het Kruitbosch Bike Event 2014 meer dan bereikt voor Kruitbosch.

In tegenstelling tot voorgaande jaren viel het evenement deze keer niet deels samen met Bike MOTION Benelux. “En dat heeft ook z’n voordelen. Het bezoek van de ondernemers verspreidt zich nu meer over de andere dagen en we hebben niet een grote piek op de maandagavond van de Bike MOTION,” aldus Chris Kruitbosch.

Inspirerend en verrassend

De leveranciers stonden er mooi bij met verzorgde stands en de ‘wandeling’ door de brochure van de fietscollecties van Alpina en Cortina was verrassend. Exposanten spreken onafhankelijk van elkaar over een inspirerend evenement waarbij er naast de opname in de mooie winkelpresentatie er ook ruimte was om het verhaal van hun merk te delen met de dealers. Dealers vinden het Bike Event erg belangrijk voor inspiratie voor de invulling van de collectie en de winkel. Ze willen het evenement geen jaar missen in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Het Kruitbosch Bike Event krijgt steeds meer de rol van een echte vakbeurs toegedicht.

Internationaler

Wilco Kruitbosch was niet alleen verheugd over het grote aantal bezoekers, maar ook over het niveau. “Het evenement staat en de ondernemers vinden het nu belangrijk genoeg om speciaal voor ons en onze leveranciers te komen. De ondernemers die gekomen zijn hebben veel meer tijd en aandacht aan de beurs besteed. Een groot verschil met voorgaande jaren is dat het ook internationaler geworden is,” zegt Kruitbosch. “Het aantal Belgische dealers is verdubbeld en er waren ook diverse Duitse dealers, waarvan een aantal op eigen initiatief collega dealers hadden mee genomen.” Kruitbosch gaat zich komend jaar met Cortina nadrukkelijker op de Duitse markt richten met speciale modellen voor de Duitse markt en een Duitstalige brochure. “Ik verwacht dan ook dat we volgend jaar nog veel meer Duitse ondernemers op bezoek krijgen.”

Bewust collectioneren

Uit de gesprekken met de dealers heeft Wilco Kruitbosch opgemaakt dat de stemming over het algemeen onder de dealers heel goed was. “Dankzij de goede nazomer hebben ze goed kunnen doorverkopen en is de voorraad dun. Dat maakt dat ondernemers zin hebben in de nieuwe collecties, wat overigens niet betekent dat ze zich nu gaan vol kopen. Sterker nog, dealers maken steeds meer bewuste keuzes in het collectioneren. Maar met de keuzes die gemaakt hebben gaan ze wel volop aan de slag.”

Bike Event 2015

Tussen de dealerdagen door zijn ze bij Kruitbosch al gaan nadenken over het Kruitbosch Bike Event van 2015. Voortbordurend op het succes van dit jaar zal in het 60-jarig jubileumjaar weer een hoogwaardig Bike Event gaan plaatsvinden, die opnieuw verrassend en inspirerend zal zijn. “Na de eerste twee dagen hadden we al een goed gevoel over de uitvoering van ons Bike Event van dit jaar. In deze positieve flow ben je ook al weer bezig met creatieve ideeën voor een Bike Event in 2015”, zegt Wilco Kruitbosch. “Het verwachtingspatroon ligt hoog bij onze klanten. Aan ons de mooie taak om de verwachtingen voor 2015 weer te overtreffen. Gelukkig kunnen we ons nog een jaar voorbereiden.”

Reageer op dit artikel