nieuws

Schrijf in voor enviolo dealer programma

Elektrische fietsen 484

Enviolo lanceert een innovatief dealer membership programma. De registraties voor de dealer trainingstour MY2019 zijn geopend. De trainingen bieden een extra niveau dealerondersteuning. Daarin staat de ontwikkeling van technische vaardigheden van dealers centraal. Doel; het eenvoudig kunnen onderhouden van elektrische fietsen met NuVinci.

Schrijf in voor enviolo dealer programma
De registraties voor de enviolo dealer trainingstour MY2019 zijn geopend. De trainingen bieden een extra niveau dealerondersteuning waarin de ontwikkeling van technische vaardigheden van dealers centraal staat. Foto Fallbrook Technologies/enviolo

Het nieuwe enviolo membership programma is alleen beschikbaar in de Benelux en Duitsland en is ontwikkeld op drie levels: Gold, Silver en Bronze. Silver en Bronze zullen vanaf nu beschikbaar zijn; Goud is alleen beschikbaar op uitnodiging.

Gold-membership

Het Gold-membership omvat het bestaande Experience Partner-programma, ontwikkeld om verkoop te stimuleren door middel van gespecialiseerd instore trainingen, exclusieve serviceopties en nauwe samenwerking op marketinggebied. Terwijl het Silver-membership zich richt op training in de dealer werkplaats en op support voor consumentenmarketing. Bronze-members krijgen toegangskaarten voor een te kiezen locatie van de MY2019 dealer trainingstour.

Enviolo Service Point

Zowel Silver- als Bronze-members worden Service Point. Dat is een netwerk van enviolo getrainde dealers. Deze worden vermeld op de online shop locator van enviolo. Alle members ontvangen point of sale-materialen, een enviolo-servicekit en krijgen korting bij aanschaf van onderdelen.

Nieuwe manier van ondersteuning bieden

“In de afgelopen paar jaar hebben we intensief gewerkt aan nieuwe manieren om dealers hoogwaardige ondersteuning te bieden. De ervaring die fietsenwinkels met ons en onze producten hebben, is de belangrijkste factor die bijdraagt aan het tot een groot succes maken van NuVinci Optimized-fietsen in de markt. We analyseerden de feedback van dealers en ontwikkelden pakketten die passen bij hun behoeften en die van de markt”, zegt Niels van der Steen, Marketing Manager bij enviolo.

De ervaring van fietsenwinkels met onze producten is de belangrijkste factor voor het tot een succes maken van NuVinci Optimized-fietsen in de markt

Programma dealerondersteuning

Alle details van het programma met betrekking tot de voordelen, prijzen en registreren zijn beschikbaar op enviolo.com/membership. Na het succes van de dealer trainingstour 2018 en om aan de vraag van technische workshops te voldoen, heeft enviolo nu al de registraties voor de MY2019 dealer trainingen geopend op 20 locaties in België, Nederland, Duitsland en Zwitserland. Deelnemers kunnen nu inschrijven voor een hele dag trainingen waarin theoretische en praktische workshop modules worden gecombineerd. In overeenstemming met de nieuwe op use case gebaseerde MY2019 productportfolio zijn de trainingen geheel vernieuwd om een volledig inzicht te krijgen in de beschikbare groepen voor dealers. Registratie is vanaf nu beschikbaar op enviolo.com/training.

Fallbrook uit Chapter 11 procedure

In maart 2018 zat Fallbrook Technologies Inc., het moederbedrijf van enviolo (voorheen NuVinci)  in een financiële herstructurering (Chapter 11 procedure). De procedure is spoedig verlopen voor Fallbrook. De fietsdivisie, enviolo, verbreedt zijn portfolio en markten. David Hancock is de nieuwe CEO van enviolo.

In juni 2018 uit faillissementsprocedure

Fallbrook Technologies Inc. is de niet-beursgenoteerde ontwikkelaar en verkoper van de NuVinci Optimized continu variabele planetaire (CVP) transmissies. Op 25 juni 2018 is de onderneming uit de herstructureringsprocedure onder Chapter 11 gekomen. De aanvraag voor het juridische financiele herstructureringsmechanisme, Chapter 11, werd gedaan op 26 februari 2018. Dit gaf Fallbrook de mogelijkheid een reorganisatieplan te maken om de groei te stimuleren van haar twee divisies, licensing en bike.

Structuur Fallbrook vereenvoudigd

De genomen herstructureringsmaatregelen, samen met het reorganisatieplan, hebben geleid tot een eenvoudiger Fallbrook-structuur. Die bestaat nu uit de twee afdelingen met hun eigen core  business. “Met deze eenvoudige structuur kan elk bedrijf zich volledig concentreren op de eigen kerndoelen”, zegt David Hancock.

Klantgerichter werken

De nieuwe structuur is opgezet om ervoor te zorgen dat partners en klanten hoge kwaliteitservaringen hebben. Onder deze nieuwe afdeling Brand Experience (BX) zullen de customer experience- en marketingteams vallen. De BX-afdeling zorgt voor alle retail orders, partnerschappen, B2B trainingen, servicevragen en garantiegevallen.

Meer over enviolo (NuVinci)

Enviolo traint ruim 1.500 dealers

Meer dan 1.500 dealers zijn inmiddels getraind door enviolo tijdens dealertrainingen MY2018. Dit is gebeurd in f…

NuVinci Cycling houdt extra trainingen voor 2018

Fallbrook heeft besloten extra dagen in te plannen voor de NuVinci Cycling MY2018 opleidingsworkshops. Een maand…

NuVinci Cycling selecteert 60 retailpartners

NuVinci Cycling start met het ‘NuVinci Cycling Experience Partner’- programma. Hiervoor worden 60 retailers gese…

Reageer op dit artikel