nieuws

KCU plaatst eerste winkelzuil crossretail verkoop

algemeen

KCU lanceerde afgelopen vrijdag bij Vliek Tweewielers in Ermelo en Tweewielerhoek Reinier in Kampen hun crossretail concept. Bij beide winkels werd een winkelzuil geïnstalleerd waar klanten in de webshop producten kunnen bestellen die niet in de winkel aangeboden worden.

KCU plaatst eerste winkelzuil crossretail verkoop
Berend Vliek (links) met Tom Eilert van Kruitbosch Cycle Universe is blij dat hij geen nee meer hoeft te verkopen aan zijn klanten.

Berend Vliek is blij met de winkelzuil: “We hadden al een website, maar nog geen webwinkel. KCU heeft ervoor gezorgd dat onze website en webstore helemaal up-to-date is. De webshop is het verlengstuk van de winkel. Onze klanten kunnen een product bestellen en de volgende dag in de winkel ophalen of thuis laten bezorgen  Hierdoor hoef je als winkelier geen ‘nee’ meer te verkopen.” Reinier Potkamp vindt het prettig dat hij geen omkijken heeft naar de webshop: “Vooral in drukke periodes heb je geen tijd om artikelen in te pakken en te versturen. Bovendien werkt het systeem erg gebruiksvriendelijk, ik kan bijvoorbeeld heel gemakkelijk aanbiedingen op de site zetten.”

Drie krachten bij elkaar

Volgens Tom Eilert van KCU in Zwolle komen in het crossretail concept drie krachten bij elkaar: “De dealer profiteert met een mooie website en webshop in de ‘look and feel’ van zijn eigen bedrijf. Daarmee hebben klanten een binding en dit straalt betrouwbaarheid uit. Het bedrijf i-Aspect neemt het technische gedeelte voor zijn rekening en KCU zorgt voor vulling van de webshop en dropshipment.” Het crossretail concept wordt de komende maanden verder uitgerold en er zullen per maand zo’n twintig dealers worden aangesloten.

i-Aspect en KCU

Het bedrijf i-Aspect werkt al twaalf jaar in de tweewielerbranche met diverse online activiteiten. Directeur Dave van Schaik wil met dit concept de retailer helpen in de strijd tegen online concurrentie: “Ik ben met mijn idee voor een winkelzuil naar KCU gestapt en samen hebben we het concept opgezet. Met name het dropshipment verhaal bij KCU is heel goed. De retailer is al druk genoeg met de winkel. De bestellingen vanuit de webshop of winkelzuil worden automatisch doorgezet naar KCU. Daar wordt de order verwerkt en naar de consument of de winkel verzonden.”

Ook fietsen en producten die niet van KCU zijn

Naast de producten van KCU kunnen ook producten van de fietsmerken die de retailer in het assortiment heeft bekeken en gereserveerd worden in de webshop. In het aprilnummer van Tweewieler vindt u een uitgebreid artikel over het crossretail concept van KCU.

Reageer op dit artikel