nieuws

Jongeren in de VS kopen het liefst in winkels

algemeen

Jongeren in Amerika, die geboren zijn tussen 1980 en 2000 (generatie Y), kopen het liefst in fysieke winkels. Uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau NPD Group, blijkt dat de jeugd 81 procent van het koopbudget offline uitgeeft.

Jongeren in de VS kopen het liefst in winkels
Winkels en merken kunnen niet om millennials heen. Hun gewoonten en behoeften zullen nog jarenlang doorklinken en daarmee de retailsector voor een belangrijk deel inkleuren.

Zo’n 53 procent komt minstens een keer per week in een winkel, waarvan 57 procent dan ook een product koopt. Dit terwijl 72 procent van de 60-plussers op dat moment een product koopt. De jeugd van generatie Y zijn als shopper het meest kritisch van alle leeftijdsgroepen en hebben van alle groepen relatief het minst te besteden.
“Om deze groep te bereiken heb je een meer overwogen strategie nodig, in- en outstore”, aldus analist Marshal Cohen van het onderzoeksbureau NPD. Generatie Y is vooral geïnteresseerd in aantrekkelijke koopjes, omdat ze vaak niet veel te besteden hebben. Ze kopen vooral in budgetwinkels of tweedehands boetieks.

Bron : Shoppermarketingupdate.nl/Retailnews.nl

Reageer op dit artikel