nieuws

Internetbikes.com van Tom te Riele breidt fors uit

algemeen

Internet-bikes.com heeft onlangs een nieuw bedrijfspand met een opslagcapaciteit van 19.000 m³ in gebruik genomen. Dit is het in Bladel gevestigde nieuwe distributiecentrum van Tom Omnichannel Management BV waar Tom te Riele de scepter over zwaait. Hij is de zoon van voormalig Biretco-directeur Ron te Riele.

Internetbikes.com van Tom te Riele breidt fors uit
Foto: Het nieuwe pand fungeert tevens als distributiecentrum voor Giga-Bikes in Tilburg van Tom Omnichannel Management BV. Foto: T.O.M. BV

In een onlangs naar leveranciers verstuurde brief meldt T.O.M. BV dat het nieuwe pand o.a. functioneert als een vol geautomatiseerd distributiecentrum voor de webwinkel www.internet-bikes.com. Volgens de T.O.M. directie biedt de webwinkel 20.000 artikelen waarvan het 100.000 eenheden op voorraad heeft en heeft het zich ontwikkeld tot de grootste webwinkel in de rijwielbranche in de Benelux.

Miljoenenconcern
T.O.M. meldt verder dat Internet-Bikes dubbele groeicijfers laat zien zien t.o.v. 2011 en uitgegroeid is tot een miljoenenconcern dat meer dan 25.000 fietsen per jaar verkoopt. Tevens worden er grote aantallen onderdelen en accessoires verkocht evenals kleding, wat allemaal binnen 24 uur uit voorraad wordt geleverd vanuit het nieuwe distributiecentrum.

Giga-Bikes
Het nieuwe pand fungeert tevens als distributiecentrum voor Giga-Bikes in Tilburg van Tom Omnichannel Management BV. Met een verkoopvloeroppervlakte van 450 m² is dit één van de grootste winkels van Tilburg. Volgens Tom te Riele verkoopt Giga-Bikes ruim 4.000 fietsen per jaar.

Uitrol
De T.O.M. directie: “Nu het distributiecentrum in Bladel gerealiseerd is en de internetwinkels www.internet-bikes.com, www.internet-toys.com, www.internet-sportclubs.com en www.internet-sportandcasuals.com professioneel in de markt zijn gezet, wordt er gekeken hoe de winkelformule Giga-Bikes verder uitgerold zal gaan worden in Nederland. Daarnaast zijn er concrete plannen om de huidige winkel van Giga-Bikes in Tilburg te vergroten naar 1.000 m² vloeroppervlakte evenals een verdere internationalisering van onze internetactiviteiten.”

door JACK OORTWIJN laatste update: 6 mei 2015