nieuws

Qwic helpt vakhandel met social media

algemeen

Het gebruik van Facebook en Twitter neemt al jaren toe. Niet alleen privé maar ook zakelijk is social media dé trend om direct met klanten te comuniceren. Ook fabrikanten zetten social media in om hun doelgroep te bereiken. Zoals QWIC, fabrikant van elektrische scooters en fietsen. “Naast dat wij zelf actief zijn op social media, helpen wij ook onze dealers met het goed inzetten van social media.”

Qwic helpt vakhandel met social media

 

AMSTERDAM – Het gebruik van Facebook en Twitter neemt al jaren toe. Niet alleen privé maar ook zakelijk is social media dé trend om direct met klanten te comuniceren. Ook fabrikanten zetten social media in om hun doelgroep te bereiken. Zoals QWIC, fabrikant van elektrische scooters en fietsen. “Naast dat wij zelf actief zijn op social media, helpen wij ook onze dealers met het goed inzetten van social media.”

“En dat is zeker niet zonder resultaat. Dealers die er de tijd voor hebben genomen, zijn tevreden met het resultaat: snel een grote doelgroep die ze gratis kunnen benaderen”, aldus Dirk-Jan Hilboesen, marketing en communicatie van Qwic. “Onze vertegenwoordigers hebben een cursus en handleiding gekregen waarmee ze onze dealers goed kunnen ondersteunen op dit gebied. Deze handleiding is verkrijgbaar voor al onze dealers, zij kunnen hiervoor contact opnemen met onze vertegenwoordigers.”

Goede strategie kost weinig tijd

Bedrijven kunnen veel doen met de sociale media, meer dan ze vaak van te voren dachten. Een goede strategie hoeft niet veel tijd te kosten, gemiddeld is men er ongeveer een half uur per dag mee bezig. De minst tijdrovende oplossing is om gebruik te maken van de content van anderen.

Een andere meer effectieve manier is zorgen dat je zelf ook leuke, informatieve content op je eigen profiel hebt waardoor anderen eerder geneigd zullen zijn jouw onderneming te gaan volgen op het internet. Hierdoor creëer je een profiel met steeds meer volgers. De aanbiedingen en nieuwtjes van jouw bedrijf worden dan door een steeds groter wordende groep gevolgd. En het grote voordeel van social media is dat het gratis is. Door het goed in te zetten bereik je veel mensen zonder dat daar kosten aan verbonden zijn.

Volg Tweewieler ook op Facebook en Twitter.

Reageer op dit artikel