nieuws

Kamer van Koophandel informeert tweewielerspecialist over veranderende retail

algemeen

De retail verandert drastisch en mkb-winkeliers, waaronder tweewielerspecialisten, moeten zich voorbereiden op een totaal veranderd winkellandschap in 2020. Dat vindt de kamer van Koophandel, die daarom samen met CBW-Mitex, het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Syntens gratis informatiebijeenkomsten organiseert: Retail2020; het nieuwe winkelen.

Kamer van Koophandel informeert tweewielerspecialist over veranderende retail

 

AMSTERDAM – De retail verandert drastisch en mkb-winkeliers, waaronder tweewielerspecialisten, moeten zich voorbereiden op een totaal veranderd winkellandschap in 2020. Dat vindt de kamer van Koophandel, die daarom samen met CBW-Mitex, het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Syntens gratis informatiebijeenkomsten organiseert: Retail2020; het nieuwe winkelen.

De retail is nu al volop in beweging door allerlei maatschappelijke ontwikkelingen zoals de enorme opkomst van internet en de veranderende demografische samenstelling van Nederland. Daardoor verandert de klant, de manier van winkelen en wordt beleving steeds belangrijker. Hoe speel je als winkelier daarop in? Deze vraag wil de Kamer van Koophandel beantwoorden middels de informatiebijeenkomsten.

Kansen en regionale retailontwikkelingen

Deelnemers aan de bijeenkomsten horen welke trends spelen, hoe de koopkracht- en klantenbinding zich ontwikkelt, waar kansen liggen, maar ook wat collega-ondernemers in de regio al hebben gedaan voor hun toekomst en welke regionale retailontwikkelingen gaande zijn zoals bijvoorbeeld de plannen voor factory outlet centers.

De bijeenkomsten zijn vooral bestemd voor mkb-winkeliers. Voor hen blijkt het in de praktijk vaak lastig om, naast het runnen van een winkel, ook bezig te zijn met hun toekomststrategie, aldus de KvK. Ook winkeliersverenigingen worden uitgenodigd voor deze bijeenkomsten. Doel van de informatiebijeenkomsten is ondernemers in eerste instantie bewust maken van alle veranderingen en de impact daarvan op hun eigen winkel en winkelgebied.

Strategie voor de toekomst bepalen

Na de bijeenkomsten kunnen de ondernemers meedoen aan een vervolgtraject om hun eigen toekomststrategie te bepalen. Dit vervolgtraject bestaat uit strategieworkshops om een strategie voor de toekomst te maken. Daarna kunnen zij nog workshops volgen om te leren de strategie uit te voeren.

In totaal vinden zo’n dertig bijeenkomsten plaats, verspreid door het hele land. Een overzicht van data en locaties is hier te vinden.

Reageer op dit artikel