nieuws

Accell Group rekent op 15% meer winst in 2008

algemeen

HEERENVEEN – Accell Group verwacht op basis van de omzet tot en met oktober en de vooruitzichten voor de laatste twee maanden van het jaar, voor heel 2008 een stijging van de netto winst uit gewone bedrijfsuitoefening met circa 15% ten opzichte van 2007.

Accell Group rekent op 15% meer winst in 2008

HEERENVEEN –  Accell Group verwacht op basis van de omzet tot en met oktober en de vooruitzichten voor de laatste twee maanden van het jaar, voor heel 2008 een stijging van de netto winst uit gewone bedrijfsuitoefening met circa 15% ten opzichte van 2007.

Eerder dit jaar werd uitgegaan van een stijging van circa 10%. Vooral de verkoop van fietsen in het hogere segment en de verkoop van elektrische fietsen, hebben zich in de afgelopen maanden goed ontwikkeld. Volgens René Takens, CEO van Accell Group, is de verhoogde winstverwachting het directe gevolg van toenemende aandacht voor gezondheid en mobiliteit. "Fietsen blijft ook in mindere economische tijden populair. De stijging van de brandstofkosten in de zomer heeft veel consumenten aangezet tot nadenken over alternatieve vormen van vervoer."

Volgens Takens heeft  heeft dit geleid tot regelmatiger gebruik van de fiets. "Daarnaast profiteren we van een vergrijzende bevolking in West-Europa die voor ons een belangrijke doelgroep is voor de verkopen van onder andere elektrische fietsen. Bij zowel overheden als consumenten is er een toenemende belangstelling voor duurzaamheid en CO2 reductie. De fiets sluit hierop naadloos aan."

Takens zegt dat de in september gepresenteerde nieuwe collecties zijn goed ontvangen door de dealers en de orderintake voor het fietsseizoen 2008-2009 ligt op dit moment op een hoger niveau dan vorig jaar. De goede resultaten stellen Accell Group in staat te blijven investeren in innovatie en design, zowel voor complete nieuwe modellen als voor onderdelen en accessoires.

"Juist in tijden waarin consumenten meer letten op hun besteedbaar inkomen, is herkenbaarheid en het leveren van meerwaarde essentieel. De merken- en marketing strategie van Accell Group blijft er op gericht om hoogwaardige fiets- en fitnessproducten te leveren die consumenten aanspreken," aldus Takens.

Op 27 februari 2009 zal Accell Group de definitieve jaarcijfers van 2008 bekendmaken en ingaan op de verwachtingen voor het volgende kalenderjaar.

 

Reageer op dit artikel