nieuws

Vijf tips om 50plus klanten binnen te halen

algemeen

BAARN – 50plussers zijn heel belangrijk voor tweewielerzaken. Het Amerikaanse magazine Stores Magazine geeft vijf tips om de harten van 50plus klanten te winnen.

Vijf tips om 50plus klanten binnen te halen

BAARN – 50plussers zijn heel belangrijk voor tweewielerzaken. Het Amerikaanse magazine Stores Magazine geeft vijf tips om de harten van 50plus klanten te winnen.

Zo haalt u 50plus klanten binnen:

Tip 1: Let op intergenerationele verschillen
50plussers geboren tussen 1946-1954 hebben een heel andere levenshouding en referentiekader dan die geboren tussen 1955 en1964.

Tip 2: Eén is twee
Alleenstaande 50plussers zijn makkelijke shoppers. Stores Magazine raadt retailers aan zich speciaal te richten op het single segment onder de 50plussers.

Tip 3: Multimedia is ‘the thing to do’
De adverteerder die nu nog denkt 50plussers onmogelijk via het internet te kunnen bereiken, is niet geschikt voor zijn vak. 50plussers baseren aankoopbeslissingen op informatie afkomstig van zowel traditionele als nieuwe media.

Tip 4: Grootouders zijn een gift uit de hemel
Anno 2008 zijn grootouders actief en zeer betrokken bij hun kleinkinderen. Waarom spelen zo weing retailers hierop in? Zet een grandparent/grandchild menu op de kaart of organiseer een speciale grootouder-kleinkind party.

Tip 5: Middenklas 50plussers willen kopen maar letten ook op prijs
Tussen de miljonair en de pauper schuilt een hele groep 50plussers die graag willen consumeren, maar wel tegen een redelijke prijs.

Bron: STORES Magazine, juni 2008

Reageer op dit artikel