nieuws

Tevreden klanten Shimano Benelux

algemeen

NUNSPEET – Voor de vierde keer heeft Shimano Benelux in oktober 2007 onder haar klanten in de Benelux een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Wederom is de algemene tevredenheid over de organisatie Shimano Benelux gestegen. Dit keer naar een 7,7.

Tevreden klanten Shimano Benelux

NUNSPEET – Voor de vierde keer heeft Shimano Benelux in oktober 2007 onder haar klanten in de Benelux een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Wederom is de algemene tevredenheid over de organisatie Shimano Benelux gestegen. Dit keer naar een 7,7.

Vergeleken met de gemiddelde tevredenheidsscore in Nederland van 7,3 (Nationale Tevredenheidsindex oktober 2007) zijn de klanten van Shimano Benelux bovengemiddeld tevreden over de algemene prestaties.

Service en garantie
Op belangrijke punten zoals producten (de kwaliteit van producten, assortiment en verkoopbaarheid), de contacten met Shimano Benelux (vertegenwoordigers en verkoop binnendienst) en de diensten (leveringen, facturering en promotionele ondersteuning) scoort Shimano Benelux zeer goed. Ook de tevredenheid over service en garantie is flink gestegen.

Naast goede scores heeft Shimano Benelux ook ideeën en opmerkingen ontvangen waar zij het komende jaar aan kan gaan werken om zo haar service richting haar klanten nog verder te verbeteren.

ISO gecertificeerd
DNV (Det Norske Veritas) heeft in november 2007 de hercertificeringsaudit voor ISO-9001:2000 uitgevoerd bij Shimano Benelux B.V. In deze norm van ISO is o.a. bepaald dat ‘Shimano moet bewerkstelligen dat de eisen van de klant zijn bepaald en dat eraan is voldaan met het doel de klanttevredenheid te verhogen.’

Gezien het resultaat van het klanttevredenheidsonderzoek constateert het bedrijf dat ze op de juiste weg zijn.

Reageer op dit artikel