blog

Tegenstellingen

algemeen

Hartelijk welkom in een zaaltje, kopje koffie met een appelgebakje, man met das die vraagt hoeveel en wanneer?

Hartelijk welkom in een zaaltje, kopje koffie met een appelgebakje, man met das die vraagt hoeveel en wanneer?

Ik ben de schuldige, verwijtbare en eigenzinnige mede-bedenker van de STELLING  op de Tweewielersite van deze week en ga er verder op in in de column RON in het augustusnummer van Tweewieler.

Deze komende dealershowrondes moeten ergens over gaan.

Niet zomaar over het tonen van allerhande bedenksels, onduidelijkheden, eventuele verwachtingen en duimdikke brochureinvullingen….Nee…De aanbiedende fabrikanten moeten nu eens met een werkbare strategie en een goed assortiment op de proppen komen.

Ik hoop ook op een beperking aangaande de tijd die door de dealers moet worden vrijgemaakt voor allerlei verzinzels, demonstraties en, naderhand gebleken,  matige marketingbedenksels.

Ik prijs de fietsenfabrikant die nu gewoon aan de dealer alle…Echt alle plannen voor het nieuwe seizoen verduidelijkt.

Ik prijs de fabrikant die niet bang is voor de eventuele, in een later stadium, in te zetten aanval van ‘andere merken’ .

Voorlopig is, van de volumemerken, Sparta het meest duidelijk.

Merida is promotioneel heel duidelijk aanwezig. Ik vraag mij werkelijk af waarom er, naar mijn zin, nog té weinig winkels Merida vooraan in de winkels heeft staan.

Gewoon uitgaan van eigen kracht gezamenlijk het nieuwe jaar ingaan……Daar gaat het om.

(Heeft iemand al lachers en/of weigerachtige consumenten gehad bij het aanbieden of de verkoop van een AGU SECCO ‘CONDOM’ regenjack?) (Ik gebruikte meteen in de etalage de slogan: ‘Fiets veilig en droog’ op het prijskaartje)….Wie bedenkt zo een produktnaam? Haha!

Ik help wel eens mee in een winkel en weet dat verkopende medewerkers nog steeds té vaak met ‘het vak’ bezig is.  Laat de consument alsjeblieft vrij en luister! Al dat gezever over nexus dit en dat, dikke spaken en dubbele velgen……Bijna alle fietsen zijn goed….Geef de klant de kans om verliefd te worden….Gun ze dat nu eens en stop met dat vakmatige gebrabbel….Veel fietsen zijn gewoon mooi en voldoen aan een behoefte, een aanvulling voor mensen die op zoek zijn naar een identiteit….Zoals wij allen op zoek zijn naar een identiteit. Een fiets is meer dan een fiets.

In mijn column in Tweewieler zal ik in augustus een stukje realiteit en beleving beschrijven.   

Graag veel leerzame reacties.

Met dank,

Ron Haker

 

Reageer op dit artikel