blog

Gezondheid!

algemeen

Al jaren lang sleep ik met hometrainers. Bij een aantal detaillisten is het een succesnummer.
Mooie ruime presentaties en aandacht blijkt gewoon te werken.

Al jaren lang sleep ik met hometrainers. Bij een aantal detaillisten is het een succesnummer.                           Mooie ruime presentatie en aandacht blijkt gewoon te werken.

BH-fitness, Bremshey, Tunturi, Batavus en nog een aantal merken zetten de zinnen op de winterperiode.   Koud…Dus binnen fietsen, roeien, steppen, lopen en zo meer….Zit wat in. Toch heb ik slechts enkele etaleerklanten die er werkelijk veel mensen mee bedient en het als plus op het bedrijfsresultaat kunnen bijschrijven.

De meeste fietsenwinkels zetten een paar ‘van die dingen’ in een hoekje en verbazen zich vervolgens over de lage verkoopresultaten. Zelden zie of hoor ik keien van vertegenwoordigers ‘hun’ fitnessverhaal aan de man brengen. Batavus heeft ze gewoon in de catalogus staan.

AGU zet wel op een behoorlijke wijze in, maar toch valt de algemene aandacht me een beetje tegen. Consumenten willen gezondheid, consumenten willen goede materialen…..Ik denk gewoon dat de winkeliers het er een beetje bij laten hangen…..sorry hoor.

Een van mijn zeer gewaardeerde etaleerklanten zweert al jaren bij Tunturi en dat begrijp ik volkomen. Okee, je moet je er op toeleggen, je moet presentatieruimte bieden, je moet die dingen brengen en installeren….werkelijke aandacht geven…maar daardoor verkoopt hij er wel veel..echt veel.

Een andere evenzo zeer gewaardeerde klant heeft veel ‘dingen’ in de verhuur voor mensen die (soms tijdelijk) extra beweging nodig hebben.

Graag lees ik in dit weblog veel adviezen, tips en wetenswaardigheden.

De consument wil wel!

Alvast bedankt.

Ron Haker

 

Reageer op dit artikel