artikel

Cyclepassion kalender geeft blik op de toekomst

algemeen

Met conceptstudies van merken als Audi, BASF, Canyon, Opel, Smart en Cannondale, kunstig gefotografeerd, geeft de Cyclepassion 2016-kalender een voorzetje op de toekomst van de tweewieler. Innovatie en toekomstige tweewielers staan centraal bij elke maand van het nieuwe jaar en bieden een bron van inspiratie voor de consument.

Cyclepassion kalender geeft blik op de toekomst
De nieuwe uitgever van Cyclepassion, Christoph Schlingensief, slaat een andere weg in en heeft de de kunstzinnige insteek opgezocht. Foto Cyclepassion

Cyclepassion is sinds 10 jaar wereldwijd bekend als design kalender met als onderwerp wereldberoemde fietsheldinnen zoals Gunn-Rita Dahle-Flesja, Sabine Spitz en Manon Carpenter in sexy outfits en minuscule bikini’s. De nieuwe uitgever van Cyclepassion, Christoph Schlingensief, slaat een andere weg in en zoekt de de kunstzinnige insteek op. Daarbij ziet hij de kalender als een totaal kunstproject. Zowel qua ontwerpen, als qua fotografie en presentatie, bij alles staat de kunst voorop.

Experiment

Met deze nieuwe aanpak neemt Christoph Schlingensief een zeker risico. “Of men vindt het super en verfrissend, of te kunstzinnig en te weinig mainstream. We gaan het ervaren komend jaar.” De fotografie op de 2016 Cyclepassion-kalender is gedaan door Kai Stuht, een van Duitslands bekendste fotografen van dit moment. Hij fotografeerde al vele beroemdheden zoals Tim Bendzko, LinkinPark, Lady Gaga, Paris Hilton en Prins Charles, en heeft daarnaast ook vele topsporters op de gevoelige plaats vastgelegd, bijvoorbeeld Oliver Kahn, Fabian Hambüchen, en Bastian Schweinsteiger.

Reageer op dit artikel